Robert Kubica je připraven testovat příští týden Mercedes C-Klasse DTM ve Valencii, odhaluje to vydání Magazínu Autosportu. Jedná se o velmi zajímavou změnu, protože Kubica byl před podpisem smlouvy na ME v rally. Polák dokonce vybíral ze dvou nabídek - M-Sportu (Ford) a Citroënu.
Robert Kubica neabsolvoval žádný okruhový závod od jeho nehody na Ronde di Andora Rally před dvěma lety. Ve druhé polovině roku 2012 začal se závody rally. Všichni přitom čekali, že bude letos jezdit ME v rally. Během prvního testu s DTM by si měl ověřit, zda-li by tento vůz vůbec zvládl řídit. Není také jisté, pokud by se Robert opravdu pro DTM rozhodl, jestli by jeho ruka zvládla vydržet po celou dobu závodu.
Závodění v DTM by se určitě dalo skloubit i s programem v rally. V rally už přitom Citroën i Ford upravili (díky výjimce od FIA) svůj vůz tak, aby mohl Polák jezdit právě s jejich vozem (sekvenční řazení nahradili řazením pomocí pádel pod volantem - stejné jako u starých vozů WRC). "Pokud by chtěl, tak už mohl s naším vozem vyjet," říká Xavier Mestelan-Pinon, šéftechnik Citroënu.
"Speciálně pro něj vyvinutý systém jsme již ve dvou soutěžích na konci minulého roku vyzkoušeli. Fungoval bezchybně. S výjimkou od FIA nebyl problém, čas potřebný pro přeřazení jsme přizpůsobili, aby byl stejný jako u sekvenčního řazení. Víme, že má rally opravdu rád. V budoucnu by mu navíc Citroën mohl nabídnout oboje: rally i okruhy [naráží tím na plánovaný vstup francouzské značky do WTCC]."
Vymění Kubica vůz Citroën DS3 RRC nebo Ford Fiesta RRC za Mercedes C-Klasse DTM?
Mercedes odmítl tyto spekulace komentovat. Kádr Mercedesu v DTM by mohl příští rok oplývat zvučnými jmény. Vedle spekulací ohledně Kubici se o sedačku více či méně ucházejí i bývalý pilot Williamsu Bruno Senna, testovací pilot Sauberu Robin Frijns nebo Nick Heidfeld.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.