Loňský jezdec slaboučkého týmu HRT Pedro de la Rosa oslaví 24. února své 42. narozeniny už jako člen stáje Ferrari. Namísto nejslabší stáje startovního pole tak bude své zkušenosti poskytovat jednomu z největších favoritů.
Ve Ferrari se, jak se zdá, rozhodli poskytnout své španělské hvězdě Fernandu Alonsovi opravdu domácí prostředí a tak k dosavadnímu testovacímu jezdci Scuderie Marcu Genému angažovali dalšího Španěla. Pravdou ovšem je, že jak Gené tak i de la Rosa jsou už dlouhá léta uznávanými testovacími piloty.
Pedro de la Rosa sice za svou kariéru mezi lety 1999 a 2012 odjezdil celkem 105 závodů Formule 1 (nejlépe druhý na Hungaroringu v roce 2006), ale spíše než výkony v závodech na sebe upozornil při zdánlivě nudné a jednotvárné práci při testovacích jízdách. Svou pověst výborného testovacího jezdce si Pedro vysloužil především během let strávených u McLarenu, pro nějž naposledy pracoval ještě v roce 2011.
V posledních letech je ovšem testování na závodní dráze velmi omezeno, a proto bude u Ferrari De la Rosovým hlavním úkolem práce v simulátoru. Jak Španěl prozradil médiím, už se nemůže dočkat.
„Je úžasně motivující pracovat pro tým, jako je Ferrari, a to nejen proto, co reprezentuje v historii Formule 1 a motorismu obecně, ale také proto, že to pro mě bude úplně nový a velmi podnětný zážitek,“ prohlásil spokojený de la Rosa, jemuž se po bankrotu HRT nakonec díky Ferrari přeci jen podařilo prodloužit svou kariéru ve Formuli 1.
Loni De la Rosa závodil s nejpomalejším vozem - HRT F112 (foto: HRT F1 Team)
„Opravdu doufám, že se dostanu k práci, co nejrychleji to bude možné, abych mohl pomoci s vývojem auta. Těším se, že budu znovu spolupracovat s Fernandem a také na práci s Felipem [Massou]. Do Austrálie už nezbývá moc času, ale je toho pořád hodně, co se dá udělat, a já jsem od tohoto okamžiku připraven týmu pomoci,“ dodává De la Rosa.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.