Loňský jezdec slaboučkého týmu HRT Pedro de la Rosa oslaví 24. února své 42. narozeniny už jako člen stáje Ferrari. Namísto nejslabší stáje startovního pole tak bude své zkušenosti poskytovat jednomu z největších favoritů.
Ve Ferrari se, jak se zdá, rozhodli poskytnout své španělské hvězdě Fernandu Alonsovi opravdu domácí prostředí a tak k dosavadnímu testovacímu jezdci Scuderie Marcu Genému angažovali dalšího Španěla. Pravdou ovšem je, že jak Gené tak i de la Rosa jsou už dlouhá léta uznávanými testovacími piloty.
Pedro de la Rosa sice za svou kariéru mezi lety 1999 a 2012 odjezdil celkem 105 závodů Formule 1 (nejlépe druhý na Hungaroringu v roce 2006), ale spíše než výkony v závodech na sebe upozornil při zdánlivě nudné a jednotvárné práci při testovacích jízdách. Svou pověst výborného testovacího jezdce si Pedro vysloužil především během let strávených u McLarenu, pro nějž naposledy pracoval ještě v roce 2011.
V posledních letech je ovšem testování na závodní dráze velmi omezeno, a proto bude u Ferrari De la Rosovým hlavním úkolem práce v simulátoru. Jak Španěl prozradil médiím, už se nemůže dočkat.
„Je úžasně motivující pracovat pro tým, jako je Ferrari, a to nejen proto, co reprezentuje v historii Formule 1 a motorismu obecně, ale také proto, že to pro mě bude úplně nový a velmi podnětný zážitek,“ prohlásil spokojený de la Rosa, jemuž se po bankrotu HRT nakonec díky Ferrari přeci jen podařilo prodloužit svou kariéru ve Formuli 1.
Loni De la Rosa závodil s nejpomalejším vozem - HRT F112 (foto: HRT F1 Team)
„Opravdu doufám, že se dostanu k práci, co nejrychleji to bude možné, abych mohl pomoci s vývojem auta. Těším se, že budu znovu spolupracovat s Fernandem a také na práci s Felipem [Massou]. Do Austrálie už nezbývá moc času, ale je toho pořád hodně, co se dá udělat, a já jsem od tohoto okamžiku připraven týmu pomoci,“ dodává De la Rosa.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.