Felipe Massa věří, že v letošní sezóně bude opět bojovat o titul mistra světa Formule 1.
Ještě v polovině minulého roku to přitom po jeho bídných výkonech vypadalo, že se ho Ferrari zbaví. Fernando Alonso jej značně převyšoval, ale Brazilec se ve druhé části vzchopil a během některých víkendů byl dokonce rychlejší.
"Ve druhé části šampionátu jsme trochu trénovali na tuto sezónu. Chci být konkurenceschopný od počátku do konce, chci se vrátit k vítězstvím a také doufám, že budu moci bojovat o šampionát. Dokázal jsem to v minulosti, nezapomněl jsem na to," říká Massa na dnešní tiskové konferenci v Dolomitech.
K obratu jeho formy přispěla spíše psychika, než změny provedené na voze: "Není to tak, že by se auto od srpna ve skutečnosti moc změnilo. Došlo také ke změně na mé straně."
"I když mi 90 % lidí už nevěří, důležité je, že věříte vy, takže nejste jeden den dobrý a druhý den špatný. Musíte věřit v to, co můžete dokázat. Věřím si. Vím, že můžu být šampionem. Vím, že můžu vyhrávat. Vím, že můžu být takovým, jakým jsem byl po celou svou kariéru," pokračuje Massa.
Felipe Massa při včerejším lyžování v Dolomitech (foto: Scuderia Ferrari)
"Možná jsem si tolik neužíval svou práci, možná jsem nebyl šťastný. Teď šťastný jsem. Když nastoupíte do vozu a chcete si zažít legraci a užít si to, pak můžete odvést tu nejlepší možnou práci. Díky tomu můžete zažít takový rok, jakým byl 2008," dodává pilot Ferrari.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.