Felipe Massa věří, že v letošní sezóně bude opět bojovat o titul mistra světa Formule 1.
Ještě v polovině minulého roku to přitom po jeho bídných výkonech vypadalo, že se ho Ferrari zbaví. Fernando Alonso jej značně převyšoval, ale Brazilec se ve druhé části vzchopil a během některých víkendů byl dokonce rychlejší.
"Ve druhé části šampionátu jsme trochu trénovali na tuto sezónu. Chci být konkurenceschopný od počátku do konce, chci se vrátit k vítězstvím a také doufám, že budu moci bojovat o šampionát. Dokázal jsem to v minulosti, nezapomněl jsem na to," říká Massa na dnešní tiskové konferenci v Dolomitech.
K obratu jeho formy přispěla spíše psychika, než změny provedené na voze: "Není to tak, že by se auto od srpna ve skutečnosti moc změnilo. Došlo také ke změně na mé straně."
"I když mi 90 % lidí už nevěří, důležité je, že věříte vy, takže nejste jeden den dobrý a druhý den špatný. Musíte věřit v to, co můžete dokázat. Věřím si. Vím, že můžu být šampionem. Vím, že můžu vyhrávat. Vím, že můžu být takovým, jakým jsem byl po celou svou kariéru," pokračuje Massa.
Felipe Massa při včerejším lyžování v Dolomitech (foto: Scuderia Ferrari)
"Možná jsem si tolik neužíval svou práci, možná jsem nebyl šťastný. Teď šťastný jsem. Když nastoupíte do vozu a chcete si zažít legraci a užít si to, pak můžete odvést tu nejlepší možnou práci. Díky tomu můžete zažít takový rok, jakým byl 2008," dodává pilot Ferrari.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.