Pirelli letos změní všechny čtyři nabízené směsi a zvolí agresivnější přístup, týmům to ale podle sportovního ředitele Paula Hemberyho velké starosti nezpůsobí.
Italský výrobce před letošní sezónou sáhl ke změkčení směsí a změně jejich struktury. Nové pneumatiky si týmy mohly vyzkoušet už loni před Velkou cenou Brazílie. Výrobce je od té doby nikterak neupravoval a týmy se tak nebudou trápit jako na počátku sezóny 2012.
"Protože vozy zůstanou relativně stabilní, týmy vycházejí z celkem solidní platformy v porozumění toho, s čím pracují. Měníme strukturu pneumatik, měníme všechny čtyři směsi a vzhledem k tomu, že budeme agresivnější, to možná vytvoří zpočátku některé výzvy," uvádí Hembery pro Autosport.
"Nečekáme však podobné problémy, jaké jsme zažívali v roce 2012, kdy se vozy tak dramaticky změnily," pokračuje s odkazem na změnu v oblasti mapování motorů a výfuků, které v minulé sezóně již nemohly být dole u podlahy a koncovky nesměly směřovat do difuzoru.
Hembery přiznává, že byli ke konci roku kritizování za příliš konzervativní výběr pneumatik pro závody. Problém se podle něj ale v roce 2013 znovu opakovat nebude: "Pravidla se nezměnila, takže se nebudeme držet úplně stejného formátu. Pokusíme se v této sezóně být agresivnějšími."
"Na některých závodech jsme byli kritizování - vlastně možná i právem - že jsme byli trochu moc konzervativní. A často když jsme konzervativní, tak to nepomáhá týmům v Q2. Možná jim to způsobuje více problémů, protože jim trochu schází přítlak," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Potvrzuje, že od zkoušky v Brazílii pneumatiky dále neupravovalo: "Ne, beze změn. Použili jsme loňskou směs z Brazílie, ale ohledně struktury se nám dostalo zpětné vazby, která víceméně odpovídala tomu, s čím jsme se setkávali během testování - což je pozitivní."
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.