První kolo závodu "Desafio das Estrelas" pořádaný Felipem Massou vyhrál po startu z pole position Jules Bianchi.
Mladý Francouz, absolvent akademie Ferrari pro mladé jezdce, v současné době testovací pilot Force Indie bojující o závodní sedačku s Adrianem Sutilem, stále chová naději na účast v letošních veklých cenách Formule 1.
Včera Bianchi vyhrál kvalifikaci a 29kolový závod si v pohodě pohlídal, dokonce stihl předvést i vůbec nejrychlejší kolo. Organizátor Massa po nevydařené kvalifikaci startoval až z 15. místa, jeho týmový kolega z Ferrari Fernando Alonso ze 13. Felipe se v průběhu závodu dokázal propracovat na 10. příčku, Španěl šest kol před koncem odstoupil kvůli mechanickému problému.
Fernandovi Alonsovi se včera nedařilo, kvůli technickým problémům šest kole před cílem odpadl(foto: Fernando Alonso)
O 4,8 sekundy po Bianchim projel cílem bývalý pilot Virginu Lucas di Grassi, třetí a čtvrtý skončili další bývalí jezdci F1: Vitantonio Liuzzi (+ 8,779 s) a Sébastien Buemi (+ 11,909 s).
V neděli je na pořadí druhé kolo, celkový vítězem se stane ten, kdo bude mít na svém kontě po obou jízdách nejvíce bodů.
Výsledky 1. kola Massova závodu v Brazílii
Bodovaných je prvních 15. pozic, body se udílejí v prvním kole systémem 27-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Soupis všech časů: zde (PDF).
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.