Mistrovský tým Red Bull Racing nakonec stihne už první zimní testy s novým vozem. Prezentace vozu proběhne 3. února, testy začínají 5. února.
Díky vývoji vozu RB8 do posledního závodu v Brazílii nebylo do poslední chvíle jisté, jestli tým stihne již úvodní testy ročníku 2013 s novým vozem. Dnes však sám Adrian Newey potvrdil, že s novým vozem stihnou vyjet včas.
První testy, na kterých se nový RB9 poprvé ukáže na trati, startují 5. února na trati Jerez de la Frontera, stáj naplánovala prezentaci na 3. února: "RB9 bude představeno 3. února v naší továrně v Milton Keynes." Stáj to dnes oznámila přes svůj twitter.
Po McLarenu, Force Indii a Sauberu je Red Bull čtvrtým týmem, který oznámil datum představení svého vozu (aktualizovaný seznam můžete sledovat na hlavní stránce F1news.cz v pravém sloupci).
"Mocný býk" na prahu nové sezony
Má se za to, že Williams a Toro Rosso představí své monoposty ráno před startem testů. Také Ferrari chce svůj monopost sezony 2013 představit na začátku února. Lotus by chtěl stihnout ještě lednový termín. Žádná konkrétní data však od těchto týmů ještě neznámé. Co se týče Mercedesu, Marussie a Caterhamu, tak zde žádné informace neprosákly.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.