Tým Caterham F1 již nepoužívá aerodynamický tunel Aerolabu. Místo toho už své vozy testuje pouze u Williamsu.
Caterham ještě pro vývoj loňského vozu používal aerodynamické tunely dva: testování probíhalo v Itálii u Aerolabu, s nímž vedla soudní spor Force India kvůli zneužití duševního vlastnictví, a ve druhém aerodynamickém tunelu Williamsu.
Pro server F1news.cz Caterham uvedl: "Aerodynamický tunel Aerolabu už nepoužíváme, protože tunel Williamsu splňuje veškeré naše potřeby. Mezi výhody, z který se u Williamsu těšíme, patří geografická vzdálenost k naší základně v Leafieldu, což je mnohem snazší než u zařízení, které jsme používali v Itálii."
Prioritou týmů F1 jsou přesnější výsledky při vývoji aerodynamiky, kvůli čemuž postupně přecházejí při testování z 50% na 60% modely. Naposledy tento krok potvrdil například Mercedes, který by si letos chtěl spravit chuť. Důvodem podle šéfa týmu Rosse Brawna bylo, že u 60% modelů získávají "mnohem reprezentativnější" údaje a "lepší zpětnou vazbu."
Caterham však pro F1news.cz potvrdil, že patří k ke dvěma týmům, které stále testují pouze s 50% modely, ačkoliv Williams ve svém prvním tunelu již také přesedlal na 60%. I to může být příčinou relativního propadu ve srovnání s Marusií, které s aerodynamickým vývojem v uplynulé sezóně začal pomáhat McLaren (více zde) a na dráze to začalo být ve druhé polovině hned znát, přestože nastupovala s motory Cosworth a bez KERSu.
Heikki Kovalainen s loňským Caterhamem CT01 (foto: Team Caterham F1)
Tým, který se v průběhu sezóny přestěhoval do nové továrny v Leafieldu, nejlepší výkon podal ve Valencii. Pak se ani přes velkou snahu, vylepšování monopostu "procesem neustálé evoluce" a nasazení Coanda výfuků nedokázal přiblížit týmům středu pole.
Letos chce Caterham učinit další pokrok a tuto ztrátu stáhnout. Letos za něj bude nastupovat Charles Pic, jenž přestoupil právě z Marussie. Jméno svého druhého pilota zatím nezveřejnil, datum prezentace nového vozu CT02 by měl oznámit do konce týdne.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.