Tým Caterham F1 již nepoužívá aerodynamický tunel Aerolabu. Místo toho už své vozy testuje pouze u Williamsu.
Caterham ještě pro vývoj loňského vozu používal aerodynamické tunely dva: testování probíhalo v Itálii u Aerolabu, s nímž vedla soudní spor Force India kvůli zneužití duševního vlastnictví, a ve druhém aerodynamickém tunelu Williamsu.
Pro server F1news.cz Caterham uvedl: "Aerodynamický tunel Aerolabu už nepoužíváme, protože tunel Williamsu splňuje veškeré naše potřeby. Mezi výhody, z který se u Williamsu těšíme, patří geografická vzdálenost k naší základně v Leafieldu, což je mnohem snazší než u zařízení, které jsme používali v Itálii."
Prioritou týmů F1 jsou přesnější výsledky při vývoji aerodynamiky, kvůli čemuž postupně přecházejí při testování z 50% na 60% modely. Naposledy tento krok potvrdil například Mercedes, který by si letos chtěl spravit chuť. Důvodem podle šéfa týmu Rosse Brawna bylo, že u 60% modelů získávají "mnohem reprezentativnější" údaje a "lepší zpětnou vazbu."
Caterham však pro F1news.cz potvrdil, že patří k ke dvěma týmům, které stále testují pouze s 50% modely, ačkoliv Williams ve svém prvním tunelu již také přesedlal na 60%. I to může být příčinou relativního propadu ve srovnání s Marusií, které s aerodynamickým vývojem v uplynulé sezóně začal pomáhat McLaren (více zde) a na dráze to začalo být ve druhé polovině hned znát, přestože nastupovala s motory Cosworth a bez KERSu.
Heikki Kovalainen s loňským Caterhamem CT01 (foto: Team Caterham F1)
Tým, který se v průběhu sezóny přestěhoval do nové továrny v Leafieldu, nejlepší výkon podal ve Valencii. Pak se ani přes velkou snahu, vylepšování monopostu "procesem neustálé evoluce" a nasazení Coanda výfuků nedokázal přiblížit týmům středu pole.
Letos chce Caterham učinit další pokrok a tuto ztrátu stáhnout. Letos za něj bude nastupovat Charles Pic, jenž přestoupil právě z Marussie. Jméno svého druhého pilota zatím nezveřejnil, datum prezentace nového vozu CT02 by měl oznámit do konce týdne.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.