Tým Caterham F1 již nepoužívá aerodynamický tunel Aerolabu. Místo toho už své vozy testuje pouze u Williamsu.
Caterham ještě pro vývoj loňského vozu používal aerodynamické tunely dva: testování probíhalo v Itálii u Aerolabu, s nímž vedla soudní spor Force India kvůli zneužití duševního vlastnictví, a ve druhém aerodynamickém tunelu Williamsu.
Pro server F1news.cz Caterham uvedl: "Aerodynamický tunel Aerolabu už nepoužíváme, protože tunel Williamsu splňuje veškeré naše potřeby. Mezi výhody, z který se u Williamsu těšíme, patří geografická vzdálenost k naší základně v Leafieldu, což je mnohem snazší než u zařízení, které jsme používali v Itálii."
Prioritou týmů F1 jsou přesnější výsledky při vývoji aerodynamiky, kvůli čemuž postupně přecházejí při testování z 50% na 60% modely. Naposledy tento krok potvrdil například Mercedes, který by si letos chtěl spravit chuť. Důvodem podle šéfa týmu Rosse Brawna bylo, že u 60% modelů získávají "mnohem reprezentativnější" údaje a "lepší zpětnou vazbu."
Caterham však pro F1news.cz potvrdil, že patří k ke dvěma týmům, které stále testují pouze s 50% modely, ačkoliv Williams ve svém prvním tunelu již také přesedlal na 60%. I to může být příčinou relativního propadu ve srovnání s Marusií, které s aerodynamickým vývojem v uplynulé sezóně začal pomáhat McLaren (více zde) a na dráze to začalo být ve druhé polovině hned znát, přestože nastupovala s motory Cosworth a bez KERSu.
Heikki Kovalainen s loňským Caterhamem CT01 (foto: Team Caterham F1)
Tým, který se v průběhu sezóny přestěhoval do nové továrny v Leafieldu, nejlepší výkon podal ve Valencii. Pak se ani přes velkou snahu, vylepšování monopostu "procesem neustálé evoluce" a nasazení Coanda výfuků nedokázal přiblížit týmům středu pole.
Letos chce Caterham učinit další pokrok a tuto ztrátu stáhnout. Letos za něj bude nastupovat Charles Pic, jenž přestoupil právě z Marussie. Jméno svého druhého pilota zatím nezveřejnil, datum prezentace nového vozu CT02 by měl oznámit do konce týdne.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.