Lewis Hamilton podle trojnásobného mistra světa Formule 1 Jackieho Stewarta přestupem k Mercedesu riskuje. Chápe ho však, riziko podle něj stojí za to.
Hamilton se loni odhodlal k přestupu do německého týmu, kde nahradí odcházejícího Michaela Schumachera. Mercedes loni zaostal za očekáváním a nepodával dobré výkony, s britským pilotem a Nicem Rosbergem to ale letos hodlá změnit.
Zda se Hamilton rozhodl správně, to ukáže čas. "Je to risk. McLaren působí v byznysu Formule 1. Velké automobilky přicházejí a odcházejí. Existuje riziko, že Stříbrné šípy nebudou úspěšné, pro správní radu pak bude rozhodnutí [odejít] otázkou pěti minut," soudí Stewart.
Bývalého pilota McLarenu ale dokáže pochopit: "Možná je to risk, který stojí za to, a já Lewisově psychice rozumím. Je tam jeho prvek přející si dospět, už není malým klukem v motokárách. V určitých oblastech cítil, že s ním tak bylo zacházeno."
Jde o emocionální rozhodnutí, může se však prokázat jako správné," dodává pro Metro Stewart, jehož nejoblíbenějším vozem byla Matra MS80, s níž závodil v roce 1969.
Lewis Hamilton podle Jackieho Stewarta riskuje, může se to však vyplatit (foto: McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.