Red Bull je v problémech - kvůli usilovnému vývoji loňského vozu RB8, s nímž až do závěreu sezóny bojoval o titul, nabraly práce na novém monopostu pro rok 2013 větší zpoždění.
Sebastian Vettel loni nakonec titul s těsným náskokem před Fernandem Alonsem získal. Designér Red Bullu Adrian Newey však přiznává, že se díky tomu dostali do potíží.
"Představovaly jsme na voze novinky až do posledního závodu. Bylo to těžké je všechny je nasazovat a zároveň vyvíjet příští auto," přiznává 54letý konstruktér o loňském ročníku, který patřil v jeho životě k těm nejtěžším.
"Mám-li být upřímný, tak to narušilo časový plán nového vozu více, než bychom si přáli. V té době to byl správný kompromis, protože se nám podařilo práci úspěšně završit, ale zároveň to znamená, že nás čeká rušná zima ve snaze vše znovu dohnat," pokračuje Newey pro Autosport.
Pro BBC Sport pak dále uvedl, že příští týden potvrdí, zda vůbec stihnou nový vůz připravit pro první předsezónní test, který začíná již 5. února 2013 ve španělském Jerezu.
Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey (foto: Red Bull Racing)
Průběžně aktualizovaná data předsezónních testů a představení jednotlivých vozů můžete sledovat v pravém sloupci na hlavní stránce F1news.cz.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.