Red Bull je v problémech - kvůli usilovnému vývoji loňského vozu RB8, s nímž až do závěreu sezóny bojoval o titul, nabraly práce na novém monopostu pro rok 2013 větší zpoždění.
Sebastian Vettel loni nakonec titul s těsným náskokem před Fernandem Alonsem získal. Designér Red Bullu Adrian Newey však přiznává, že se díky tomu dostali do potíží.
"Představovaly jsme na voze novinky až do posledního závodu. Bylo to těžké je všechny je nasazovat a zároveň vyvíjet příští auto," přiznává 54letý konstruktér o loňském ročníku, který patřil v jeho životě k těm nejtěžším.
"Mám-li být upřímný, tak to narušilo časový plán nového vozu více, než bychom si přáli. V té době to byl správný kompromis, protože se nám podařilo práci úspěšně završit, ale zároveň to znamená, že nás čeká rušná zima ve snaze vše znovu dohnat," pokračuje Newey pro Autosport.
Pro BBC Sport pak dále uvedl, že příští týden potvrdí, zda vůbec stihnou nový vůz připravit pro první předsezónní test, který začíná již 5. února 2013 ve španělském Jerezu.
Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey (foto: Red Bull Racing)
Průběžně aktualizovaná data předsezónních testů a představení jednotlivých vozů můžete sledovat v pravém sloupci na hlavní stránce F1news.cz.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.