Damon Hill si myslí, že díky svému přestupu by se z Lewise Hamiltona mohl stát jasný vůdce a lídr týmu Mercedes. Brit si také všímá, že týmy vsadili v roce 2013 spíše na jednoho silného jezdce.
Pokud by měl Damon Hill popsat Lewise Hamiltona jako závodního jezdce, tak by o něm prohlásil, že cokoliv, co má 4 kola, by donutil, aby objelo okruh co nejrychleji. Zato jako týmového lídra ho zatím moc nevnímá.
To by se ale mohlo s přestupem k Mercedesu rychle změnit. Jeho krajan by zde měl mít dostatek prostoru, aby tyto schopnosti uplatnil. V dosavadní kariéře v F1 jezdil Lewis zatím pouze za stáj McLaren, to se od letoška mění, když přesedá do Mercedesu.
Hill zažil v roce 1997 relativně podobnou situaci, když vyměnil Williams za Arrows. U Williamsu začínal jako testovací jezdec a pokud bychom pominuli několik startů v sezoně 1992 za volantem Brabhamu (čtěte také zajímavý článek o možném návratu jména Brabham do F1), tak do té doby jezdil pouze za Williams.
U Arrowsu se z něj musel stát lídr týmu, aby jej dostal ze zadních pozic dopředu: "Když jsem byl u Williamsu, tak jsem neměl pocit, že jsem něco víc než jen testovací jezdec. Ale poté, když jsem přestoupil, tak jsem dostal pocit, že jsem lídr týmu a že je právě na mě, abych vedl tým správným směrem."
Podobná situace by mohla nastat i u Lewise Hamiltona, alespoň si to myslí Hill. Jestli tomu tak ale opravdu bude, to Hill neví: "Ale v té situaci by se mohl ocitnout. Něco podobného jsme viděli na Alonsovi. V hlavě nemá designerské oddělení, ale ví, jak tým motivovat, a jak z lidí kolem sebe dostat maximum." Podle Hilla je právě toto hlavní změna oproti dřívějším časům.
Při pohledu na startovní listinu si všímá, že se týmy spíše soustředí na jednoho silného jezdce spíše než na dva vyrovnané piloty, tak jak tomu bylo v 90. letech: "Dříve býval pouze jeden tým, za který se vyplatilo jezdit a se kterým jste mohli vyhrávat. Ten tým měl dva nejlepší jezdce.
Teď se ale nejlepší týmy stávají stájí jednoho muže - Jenson Button bude u McLarenu, Fernando Alonso u Ferrari, Sebastian Vettel u Red Bullu, Kimi Räikkönen u Lotusu a Lewis Hamilton u Mercedesu. Za této situace může každý z nich vyhrát titul," dodává bývalý britský šampion.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.