Damon Hill si myslí, že díky svému přestupu by se z Lewise Hamiltona mohl stát jasný vůdce a lídr týmu Mercedes. Brit si také všímá, že týmy vsadili v roce 2013 spíše na jednoho silného jezdce.
Pokud by měl Damon Hill popsat Lewise Hamiltona jako závodního jezdce, tak by o něm prohlásil, že cokoliv, co má 4 kola, by donutil, aby objelo okruh co nejrychleji. Zato jako týmového lídra ho zatím moc nevnímá.
To by se ale mohlo s přestupem k Mercedesu rychle změnit. Jeho krajan by zde měl mít dostatek prostoru, aby tyto schopnosti uplatnil. V dosavadní kariéře v F1 jezdil Lewis zatím pouze za stáj McLaren, to se od letoška mění, když přesedá do Mercedesu.
Hill zažil v roce 1997 relativně podobnou situaci, když vyměnil Williams za Arrows. U Williamsu začínal jako testovací jezdec a pokud bychom pominuli několik startů v sezoně 1992 za volantem Brabhamu (čtěte také zajímavý článek o možném návratu jména Brabham do F1), tak do té doby jezdil pouze za Williams.
U Arrowsu se z něj musel stát lídr týmu, aby jej dostal ze zadních pozic dopředu: "Když jsem byl u Williamsu, tak jsem neměl pocit, že jsem něco víc než jen testovací jezdec. Ale poté, když jsem přestoupil, tak jsem dostal pocit, že jsem lídr týmu a že je právě na mě, abych vedl tým správným směrem."
Podobná situace by mohla nastat i u Lewise Hamiltona, alespoň si to myslí Hill. Jestli tomu tak ale opravdu bude, to Hill neví: "Ale v té situaci by se mohl ocitnout. Něco podobného jsme viděli na Alonsovi. V hlavě nemá designerské oddělení, ale ví, jak tým motivovat, a jak z lidí kolem sebe dostat maximum." Podle Hilla je právě toto hlavní změna oproti dřívějším časům.
Při pohledu na startovní listinu si všímá, že se týmy spíše soustředí na jednoho silného jezdce spíše než na dva vyrovnané piloty, tak jak tomu bylo v 90. letech: "Dříve býval pouze jeden tým, za který se vyplatilo jezdit a se kterým jste mohli vyhrávat. Ten tým měl dva nejlepší jezdce.
Teď se ale nejlepší týmy stávají stájí jednoho muže - Jenson Button bude u McLarenu, Fernando Alonso u Ferrari, Sebastian Vettel u Red Bullu, Kimi Räikkönen u Lotusu a Lewis Hamilton u Mercedesu. Za této situace může každý z nich vyhrát titul," dodává bývalý britský šampion.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.