Damon Hill si myslí, že díky svému přestupu by se z Lewise Hamiltona mohl stát jasný vůdce a lídr týmu Mercedes. Brit si také všímá, že týmy vsadili v roce 2013 spíše na jednoho silného jezdce.
Pokud by měl Damon Hill popsat Lewise Hamiltona jako závodního jezdce, tak by o něm prohlásil, že cokoliv, co má 4 kola, by donutil, aby objelo okruh co nejrychleji. Zato jako týmového lídra ho zatím moc nevnímá.
To by se ale mohlo s přestupem k Mercedesu rychle změnit. Jeho krajan by zde měl mít dostatek prostoru, aby tyto schopnosti uplatnil. V dosavadní kariéře v F1 jezdil Lewis zatím pouze za stáj McLaren, to se od letoška mění, když přesedá do Mercedesu.
Hill zažil v roce 1997 relativně podobnou situaci, když vyměnil Williams za Arrows. U Williamsu začínal jako testovací jezdec a pokud bychom pominuli několik startů v sezoně 1992 za volantem Brabhamu (čtěte také zajímavý článek o možném návratu jména Brabham do F1), tak do té doby jezdil pouze za Williams.
U Arrowsu se z něj musel stát lídr týmu, aby jej dostal ze zadních pozic dopředu: "Když jsem byl u Williamsu, tak jsem neměl pocit, že jsem něco víc než jen testovací jezdec. Ale poté, když jsem přestoupil, tak jsem dostal pocit, že jsem lídr týmu a že je právě na mě, abych vedl tým správným směrem."
Podobná situace by mohla nastat i u Lewise Hamiltona, alespoň si to myslí Hill. Jestli tomu tak ale opravdu bude, to Hill neví: "Ale v té situaci by se mohl ocitnout. Něco podobného jsme viděli na Alonsovi. V hlavě nemá designerské oddělení, ale ví, jak tým motivovat, a jak z lidí kolem sebe dostat maximum." Podle Hilla je právě toto hlavní změna oproti dřívějším časům.
Při pohledu na startovní listinu si všímá, že se týmy spíše soustředí na jednoho silného jezdce spíše než na dva vyrovnané piloty, tak jak tomu bylo v 90. letech: "Dříve býval pouze jeden tým, za který se vyplatilo jezdit a se kterým jste mohli vyhrávat. Ten tým měl dva nejlepší jezdce.
Teď se ale nejlepší týmy stávají stájí jednoho muže - Jenson Button bude u McLarenu, Fernando Alonso u Ferrari, Sebastian Vettel u Red Bullu, Kimi Räikkönen u Lotusu a Lewis Hamilton u Mercedesu. Za této situace může každý z nich vyhrát titul," dodává bývalý britský šampion.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.