Damon Hill si myslí, že díky svému přestupu by se z Lewise Hamiltona mohl stát jasný vůdce a lídr týmu Mercedes. Brit si také všímá, že týmy vsadili v roce 2013 spíše na jednoho silného jezdce.
Pokud by měl Damon Hill popsat Lewise Hamiltona jako závodního jezdce, tak by o něm prohlásil, že cokoliv, co má 4 kola, by donutil, aby objelo okruh co nejrychleji. Zato jako týmového lídra ho zatím moc nevnímá.
To by se ale mohlo s přestupem k Mercedesu rychle změnit. Jeho krajan by zde měl mít dostatek prostoru, aby tyto schopnosti uplatnil. V dosavadní kariéře v F1 jezdil Lewis zatím pouze za stáj McLaren, to se od letoška mění, když přesedá do Mercedesu.
Hill zažil v roce 1997 relativně podobnou situaci, když vyměnil Williams za Arrows. U Williamsu začínal jako testovací jezdec a pokud bychom pominuli několik startů v sezoně 1992 za volantem Brabhamu (čtěte také zajímavý článek o možném návratu jména Brabham do F1), tak do té doby jezdil pouze za Williams.
U Arrowsu se z něj musel stát lídr týmu, aby jej dostal ze zadních pozic dopředu: "Když jsem byl u Williamsu, tak jsem neměl pocit, že jsem něco víc než jen testovací jezdec. Ale poté, když jsem přestoupil, tak jsem dostal pocit, že jsem lídr týmu a že je právě na mě, abych vedl tým správným směrem."
Podobná situace by mohla nastat i u Lewise Hamiltona, alespoň si to myslí Hill. Jestli tomu tak ale opravdu bude, to Hill neví: "Ale v té situaci by se mohl ocitnout. Něco podobného jsme viděli na Alonsovi. V hlavě nemá designerské oddělení, ale ví, jak tým motivovat, a jak z lidí kolem sebe dostat maximum." Podle Hilla je právě toto hlavní změna oproti dřívějším časům.
Při pohledu na startovní listinu si všímá, že se týmy spíše soustředí na jednoho silného jezdce spíše než na dva vyrovnané piloty, tak jak tomu bylo v 90. letech: "Dříve býval pouze jeden tým, za který se vyplatilo jezdit a se kterým jste mohli vyhrávat. Ten tým měl dva nejlepší jezdce.
Teď se ale nejlepší týmy stávají stájí jednoho muže - Jenson Button bude u McLarenu, Fernando Alonso u Ferrari, Sebastian Vettel u Red Bullu, Kimi Räikkönen u Lotusu a Lewis Hamilton u Mercedesu. Za této situace může každý z nich vyhrát titul," dodává bývalý britský šampion.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.