Bernie Ecclestone by po třech titulech v řadě Red Bullu letos rád viděl zvítězit Ferrari. Ohledně své budoucnosti si starosti nedělá, v zásobě má ještě dost nevyčerpaných nápadů.
Britský obchodník jakoby najednou zapomněl na svou prosincovou slovní přestřelku s prezidentem stáje z Maranella. "Montezemolo je stále kamarád a já jsem přesvědčený, že opravdu nezamýšlel říkat o mě, o mém věku a mé schopnosti pokračovat v práci věci, které řekl. Jsem spokojený, je to jen o hraní určité role," citují Ecclestona italské noviny Corriere della Sera.
Novoročním optimismem hýří i ohledně nové Concordské dohody, na níž "bychom se měli brzdy dohodnout." Popřel přitom, že by byl spojencem Red Bullu: "Vše, co jsem řekl, bylo, že si opět zasloužili vyhrát jezdecký i konstruktérský titul.
Nesouhlasil s postojem, který zaujal Ferrari, které se odvolávalo kvůli údajnému porušování pravidel Vettelem v Interlagu, k čemuž nikdy nedošlo. Vysvětlil jsem, že Vettel je skutečným šampionem, ale že je stále mladý a může se jen zlepšit v tom, aby se stal ve sportu charakterem ve smyslu jeho osobnosti.
Co se týče Alonsa, po třech letech dominance Red Bullu by nebylo vůbec špatné, kdybychom se na špici sportu dočkali změny, možná kdyby opět vedlo Ferrari," přeje si před sezónou 2013 Ecclestone.
Bernie bude letos fandit Alonsovi (foto: Renault Sport F1)
Ohledně svého soudního případu v Německu týkajícího se uplácení v souvislosti se zatčeným bankéřem Gerhardem Gribkovskym si nedělá starosti: "Dělal bych si starosti, kdybych byl vinen. To však nejsem! Snaží se mě polapit? Nevím a ani se o to nestarám. Jediné co vím je, že se lidé pokusí o cokoliv, když jde o peníze."
Ecclestone plánuje zůstat u kormidla ještě dlouho a působit, aby F1 "myslela a jednala jako hlavní světový sport." Dvaaosmdesátiletý Brit dodává: "Budu pokračovat, abych pomohl se svými nápady - stále jich mám hodně v zásobě."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.