Bernie Ecclestone by po třech titulech v řadě Red Bullu letos rád viděl zvítězit Ferrari. Ohledně své budoucnosti si starosti nedělá, v zásobě má ještě dost nevyčerpaných nápadů.
Britský obchodník jakoby najednou zapomněl na svou prosincovou slovní přestřelku s prezidentem stáje z Maranella. "Montezemolo je stále kamarád a já jsem přesvědčený, že opravdu nezamýšlel říkat o mě, o mém věku a mé schopnosti pokračovat v práci věci, které řekl. Jsem spokojený, je to jen o hraní určité role," citují Ecclestona italské noviny Corriere della Sera.
Novoročním optimismem hýří i ohledně nové Concordské dohody, na níž "bychom se měli brzdy dohodnout." Popřel přitom, že by byl spojencem Red Bullu: "Vše, co jsem řekl, bylo, že si opět zasloužili vyhrát jezdecký i konstruktérský titul.
Nesouhlasil s postojem, který zaujal Ferrari, které se odvolávalo kvůli údajnému porušování pravidel Vettelem v Interlagu, k čemuž nikdy nedošlo. Vysvětlil jsem, že Vettel je skutečným šampionem, ale že je stále mladý a může se jen zlepšit v tom, aby se stal ve sportu charakterem ve smyslu jeho osobnosti.
Co se týče Alonsa, po třech letech dominance Red Bullu by nebylo vůbec špatné, kdybychom se na špici sportu dočkali změny, možná kdyby opět vedlo Ferrari," přeje si před sezónou 2013 Ecclestone.
Bernie bude letos fandit Alonsovi (foto: Renault Sport F1)
Ohledně svého soudního případu v Německu týkajícího se uplácení v souvislosti se zatčeným bankéřem Gerhardem Gribkovskym si nedělá starosti: "Dělal bych si starosti, kdybych byl vinen. To však nejsem! Snaží se mě polapit? Nevím a ani se o to nestarám. Jediné co vím je, že se lidé pokusí o cokoliv, když jde o peníze."
Ecclestone plánuje zůstat u kormidla ještě dlouho a působit, aby F1 "myslela a jednala jako hlavní světový sport." Dvaaosmdesátiletý Brit dodává: "Budu pokračovat, abych pomohl se svými nápady - stále jich mám hodně v zásobě."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.