Red Bull přiznal, že mu trvalo příliš dlouho, než se vyrovnal na počátku loňské sezóny se změnou pravidel. Letos nehodlá nic podcenit a chce začít lépe.
Po dominantním ročníku 2011 vyhrál rakouský tým loni až ve čtvrtém závodě v Bahrajnu. Sebastian Vettel se v té době nacházel na šestém místě a až do poloviny záři to bylo jeho jediné vítězství. Pak ale zabral a sérií čtyř výher za sebou našlápl ke třetímu titulu v řadě.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera týmu chvíli trvalo, než se jejich designér Adrian Newey naplno vyrovnal s novými pravidly, které přinesly změny v oblasti výfuků, a s novými pneumatikami Pirelli.
"Došlo k velké změně v pravidlech, která podstatně omezila vliv výfuků, což mělo obzvlášť významný dopad na naše auto, protože ve využívání výfukových plynů jsme zřejmě byli dále než ostatní týmy," cituje Hornera Autosport.
"Takže nám chvíli trvalo, než jsme to pochopili. Společně s odlišnými pneumatikami to Adrianovi a jeho týmu chvíli trvalo, než je dokázali pochopit. Urputně se však na to zaměřili a výkonnost se dostavila," pokračuje šéf Red Bullu.
"I když jsme nevyhrávali, dokázali jsme získávat dost bodů. Měli jsme vyhrát ve Valencii, kde jsme zažili zřejmě největší zklamání roku. Nejenže jsme rozdali 25 bodů, které jsme měli mít za vítězství, ale darovali jsme je také přímo Fernandovi.
Setkávali jsme se s určitými výzvami, ale dostat výkonnost z vozu zejména v poslední třetině šampionátu bylo klíčové," dodává Horner.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.