Pedro de la Rosa po krachu HRT věří, že si najde místo testovacího pilota u některého z ostatních týmů Formule 1. Nečeká však, že by to bylo u McLarenu, od kterého dvakrát odešel.
Před sezónou 2010 z Wokingu odešel, aby mohl závodit za Sauber - švýcarský tým jej však po Monze nahradil Nickem Heidfeldem. Španěl se zřekl role testovacího pilota McLarenu také před sezónou 2012 kvůli možnosti závodit za HRT, které kvůli financím zkrachovalo a v seznamu týmů pro letošní ročník chybí.
"Člověk musí vědět, jak to překonat a hledět kupředu, je však pravdou, že jsem realistou a to všechno, co se stalo, bylo pro každého u HRT velmi nepříjemné. Ve své kariéře jsem zažil velmi málo let, kdy jsem zažíval těžké chvíle kvůli nadcházející sezóně. Je to těžké, ale je to normální," uvádí De la Rosa pro španělský list Marca.
"Zvolil jsem si cestu a žil v souladu se svým rozhodnutím, takže nečekám, že mi McLaren zeširoka otevře dveře, obzvlášť poté, co jsem je dvakrát opustil. Byl jsem nevěrný, takže musím začít od nuly, což je normální."
Pedro de la Rosa loni v Monaku (foto: McLaren Mercedes)
"Věřím však, že budu v F1 pokračovat jako testovací či rezervní pilot. Myslím, že budu pokračovat s volantem ve svých rukou, ale nic není zaručeno," dodává De la Rosa.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.