Pedro de la Rosa po krachu HRT věří, že si najde místo testovacího pilota u některého z ostatních týmů Formule 1. Nečeká však, že by to bylo u McLarenu, od kterého dvakrát odešel.
Před sezónou 2010 z Wokingu odešel, aby mohl závodit za Sauber - švýcarský tým jej však po Monze nahradil Nickem Heidfeldem. Španěl se zřekl role testovacího pilota McLarenu také před sezónou 2012 kvůli možnosti závodit za HRT, které kvůli financím zkrachovalo a v seznamu týmů pro letošní ročník chybí.
"Člověk musí vědět, jak to překonat a hledět kupředu, je však pravdou, že jsem realistou a to všechno, co se stalo, bylo pro každého u HRT velmi nepříjemné. Ve své kariéře jsem zažil velmi málo let, kdy jsem zažíval těžké chvíle kvůli nadcházející sezóně. Je to těžké, ale je to normální," uvádí De la Rosa pro španělský list Marca.
"Zvolil jsem si cestu a žil v souladu se svým rozhodnutím, takže nečekám, že mi McLaren zeširoka otevře dveře, obzvlášť poté, co jsem je dvakrát opustil. Byl jsem nevěrný, takže musím začít od nuly, což je normální."
Pedro de la Rosa loni v Monaku (foto: McLaren Mercedes)
"Věřím však, že budu v F1 pokračovat jako testovací či rezervní pilot. Myslím, že budu pokračovat s volantem ve svých rukou, ale nic není zaručeno," dodává De la Rosa.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.