Timo Glock věří, že vývoj nového vozu v aerodynamickém tunelu McLarenu Marussii hodně pomůže. Těší se i na větší zapojení Pata Symondse do aktivit týmu.
Kvůli zpoždění ruský tým nemohl před začátkem sezóny 2012 pořádně otestovat svůj vůz MR01, což přispělo k velké kvalifikační ztrátě v Austrálii, kde Glock ztratil na Heikkiho Kovalainena s Caterhamem 2,6 sekundy.
Tým však týden před startem prvního závodu začal využívat aerodynamický tunel McLarenu (více zajímavostí o vývoji monopostu MR01 zde), prošel restrukturalizací a cennými radami přispíval i Pat Symonds, který se bude moci konečně v F1 vrátit k práci na plný úvazek po trestu za fingovanou nehodu Nelsona Piqueta mladšího ve Velké ceně Singapuru 2008. Bude tak moci s týmem cestovat i na závody.
"Máme spolu velmi dobrý vztah. Je s ním legrace, ví, o čem mluví, máme v něm toho správného člověka. Mít ho na závodech nám určitě pomůže, protože je velmi zkušený, dokáže si vytvořit odstup a vidět věci z širší perspektivy. Navíc už vyhrál tituly," říká o Symondsovi Glock.
Timo Glock na startovním roštu v Koreji (foto: Marussia Racing)
Optimismem jej naplňuje rovněž aerodynamický program: "Myslím, že práce v aerodynamickém tunelu se po navázání spolupráce s McLarenem vyplatila, z hlediska budoucnosti to vypadá velmi dobře. Rok 2012 s velmi obtížným startem byl náročný, do Austrálie jsme jeli bez testování. Od té doby si však myslím, že jsme auto hodně zlepšili.
Nemyslel jsem si, že bychom znovu smazali ztrátu, protože jsme za Caterhamem [v závodech] zaostávali o 1,5 sekundy a pak jsme to velmi rychle ve druhé polovině sezóny stáhli, což bylo skvělé," uvádí Glock.
Caterham se trápil s vývojem vozu, zejména s aerodynamickou výkonností. Nedokázal vytěžit maximum s Coanda výfuků ani po rozsáhlém upgradu a nasazení nových bočnic v Silverstone. Tým v létě podstoupil náročné stěhování své továrny do Leafield a trápila jej i horší korelace dat.
"Ve srovnání s Marusií jsme očividně neodvedli dobrou práci. Když vezmeme v úvahu rozdíly z hlediska motoru, KERSu, DRS ve srovnání s HRT, tak je vidět, že jsme v aerodynamice zřejmě neodvedli tak dobrou práci, jako minulý rok," přiznal šéf Caterhamu Cyril Abiteboul.
Před svým týmovým kolegou Charlesem Picem, který přestupuje k Caterhamu(foto: Marussia Racing)
Glocka povzbudily výkony týmu ke konci sezóny, kdy se dokonce na chvíli dostali na 10. místo v šampionátu konstruktérů před Caterham. V posledním závodě v Brazílii však o něj opět přišli. Vrcholem pro něj byla letošní Velká cena Singapuru.
"Udělali jsme vše absolutně správně v tom závodě a podstoupili určitá rizika. Korea byla také dobrá, protože jsem si to opravdu mohl s Caterhamy rozdávat, a Austin byl rovněž dobrý, protože jsme měli velmi dobrou kvalifikaci.
Byla škoda, že v závodě jsme se znovu propadli za Caterhamy, protože faktor KERSu hrál zkrátka příliš velkou roli. Z mého pohledu se však jednalo o velmi dobrý závod," dodává pro Autosport německý jezdec, po jehož boku bude v sezóně 2013 nastupovat nováček Max Chilton.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.