Timo Glock věří, že vývoj nového vozu v aerodynamickém tunelu McLarenu Marussii hodně pomůže. Těší se i na větší zapojení Pata Symondse do aktivit týmu.
Kvůli zpoždění ruský tým nemohl před začátkem sezóny 2012 pořádně otestovat svůj vůz MR01, což přispělo k velké kvalifikační ztrátě v Austrálii, kde Glock ztratil na Heikkiho Kovalainena s Caterhamem 2,6 sekundy.
Tým však týden před startem prvního závodu začal využívat aerodynamický tunel McLarenu (více zajímavostí o vývoji monopostu MR01 zde), prošel restrukturalizací a cennými radami přispíval i Pat Symonds, který se bude moci konečně v F1 vrátit k práci na plný úvazek po trestu za fingovanou nehodu Nelsona Piqueta mladšího ve Velké ceně Singapuru 2008. Bude tak moci s týmem cestovat i na závody.
"Máme spolu velmi dobrý vztah. Je s ním legrace, ví, o čem mluví, máme v něm toho správného člověka. Mít ho na závodech nám určitě pomůže, protože je velmi zkušený, dokáže si vytvořit odstup a vidět věci z širší perspektivy. Navíc už vyhrál tituly," říká o Symondsovi Glock.
Timo Glock na startovním roštu v Koreji (foto: Marussia Racing)
Optimismem jej naplňuje rovněž aerodynamický program: "Myslím, že práce v aerodynamickém tunelu se po navázání spolupráce s McLarenem vyplatila, z hlediska budoucnosti to vypadá velmi dobře. Rok 2012 s velmi obtížným startem byl náročný, do Austrálie jsme jeli bez testování. Od té doby si však myslím, že jsme auto hodně zlepšili.
Nemyslel jsem si, že bychom znovu smazali ztrátu, protože jsme za Caterhamem [v závodech] zaostávali o 1,5 sekundy a pak jsme to velmi rychle ve druhé polovině sezóny stáhli, což bylo skvělé," uvádí Glock.
Caterham se trápil s vývojem vozu, zejména s aerodynamickou výkonností. Nedokázal vytěžit maximum s Coanda výfuků ani po rozsáhlém upgradu a nasazení nových bočnic v Silverstone. Tým v létě podstoupil náročné stěhování své továrny do Leafield a trápila jej i horší korelace dat.
"Ve srovnání s Marusií jsme očividně neodvedli dobrou práci. Když vezmeme v úvahu rozdíly z hlediska motoru, KERSu, DRS ve srovnání s HRT, tak je vidět, že jsme v aerodynamice zřejmě neodvedli tak dobrou práci, jako minulý rok," přiznal šéf Caterhamu Cyril Abiteboul.
Před svým týmovým kolegou Charlesem Picem, který přestupuje k Caterhamu(foto: Marussia Racing)
Glocka povzbudily výkony týmu ke konci sezóny, kdy se dokonce na chvíli dostali na 10. místo v šampionátu konstruktérů před Caterham. V posledním závodě v Brazílii však o něj opět přišli. Vrcholem pro něj byla letošní Velká cena Singapuru.
"Udělali jsme vše absolutně správně v tom závodě a podstoupili určitá rizika. Korea byla také dobrá, protože jsem si to opravdu mohl s Caterhamy rozdávat, a Austin byl rovněž dobrý, protože jsme měli velmi dobrou kvalifikaci.
Byla škoda, že v závodě jsme se znovu propadli za Caterhamy, protože faktor KERSu hrál zkrátka příliš velkou roli. Z mého pohledu se však jednalo o velmi dobrý závod," dodává pro Autosport německý jezdec, po jehož boku bude v sezóně 2013 nastupovat nováček Max Chilton.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.