Zatímco technický ředitel Red Bullu, Adrian Newey, brzdí očekávání před sezonou 2013, jeho šéf, Christian Horner, vyzývá zaměstnance k velkému nasazení při práci na novém voze.
Už třikrát po sobě dokázal Red Bull získat ve Formuli 1 double (vítězství v poháru konstruktérů i mezi jezdci). V roce 2013 by rád tuto sérii rozšířil o další rok. Podle mnohých expertů a soupeřů patří i před sezonou 2013 tým Red Bull a Sebastian Vettel k největším aspirantům na titul, navíc když zůstávají pravidla neměnná. Ale technický ředitel stáje, Adrian Newey, si nemyslí, že by úspěchy z roku 2012 garantovaly úspěchy v roce 2013.
"Na konci sezony jsme byli velmi silní, ale to nám ještě nic nezajišťuje. Máme plán, čeho chceme přes zimu dosáhnout, ale nemáme absolutně ponětí o tom, čeho se podaří dosáhnout ostatním. Uvidíme až v Melbourne. Ale to je právě na F1 to krásné: Nikdy dopředu nic nevíte," říká Adrian.
Před pár týdny potvrdil Newey, že stavba RB9 nabrala menší zpoždění, nicméně se bude jednat o evoluci úspěšného RB8. Tým si proto nedělá starostí ohledně sezony 2013.
Dva muži na boxové zídce Red Bullu: Adrian Newey (vlevo) a Christian Horner (vpravo)
I proto si chce šéf týmu, Christian Horner, vzít poučení z těžké sezony 2012, aby jeho stáj z tohoto ročníku vyšla ještě silnější: "Myslím, že máme silný tým, ale pořád je co se učit. Silný tým se pozná tak, že má vždy snahu se dále učit a pořád se dívá dopředu."
"Je jedno, jestli mluvíme o našich inženýrech, mechanicích nebo lidech v továrně. Všechna oddělení se neustále snaží něco vylepšit a naučit se z dosavadního průběhu. Myslím, že je to právě tento duch, tato vášeň, co nás drží tři roky na špici," chválí svůj tým Horner.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.