Zatímco technický ředitel Red Bullu, Adrian Newey, brzdí očekávání před sezonou 2013, jeho šéf, Christian Horner, vyzývá zaměstnance k velkému nasazení při práci na novém voze.
Už třikrát po sobě dokázal Red Bull získat ve Formuli 1 double (vítězství v poháru konstruktérů i mezi jezdci). V roce 2013 by rád tuto sérii rozšířil o další rok. Podle mnohých expertů a soupeřů patří i před sezonou 2013 tým Red Bull a Sebastian Vettel k největším aspirantům na titul, navíc když zůstávají pravidla neměnná. Ale technický ředitel stáje, Adrian Newey, si nemyslí, že by úspěchy z roku 2012 garantovaly úspěchy v roce 2013.
"Na konci sezony jsme byli velmi silní, ale to nám ještě nic nezajišťuje. Máme plán, čeho chceme přes zimu dosáhnout, ale nemáme absolutně ponětí o tom, čeho se podaří dosáhnout ostatním. Uvidíme až v Melbourne. Ale to je právě na F1 to krásné: Nikdy dopředu nic nevíte," říká Adrian.
Před pár týdny potvrdil Newey, že stavba RB9 nabrala menší zpoždění, nicméně se bude jednat o evoluci úspěšného RB8. Tým si proto nedělá starostí ohledně sezony 2013.
Dva muži na boxové zídce Red Bullu: Adrian Newey (vlevo) a Christian Horner (vpravo)
I proto si chce šéf týmu, Christian Horner, vzít poučení z těžké sezony 2012, aby jeho stáj z tohoto ročníku vyšla ještě silnější: "Myslím, že máme silný tým, ale pořád je co se učit. Silný tým se pozná tak, že má vždy snahu se dále učit a pořád se dívá dopředu."
"Je jedno, jestli mluvíme o našich inženýrech, mechanicích nebo lidech v továrně. Všechna oddělení se neustále snaží něco vylepšit a naučit se z dosavadního průběhu. Myslím, že je to právě tento duch, tato vášeň, co nás drží tři roky na špici," chválí svůj tým Horner.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.