Zatímco technický ředitel Red Bullu, Adrian Newey, brzdí očekávání před sezonou 2013, jeho šéf, Christian Horner, vyzývá zaměstnance k velkému nasazení při práci na novém voze.
Už třikrát po sobě dokázal Red Bull získat ve Formuli 1 double (vítězství v poháru konstruktérů i mezi jezdci). V roce 2013 by rád tuto sérii rozšířil o další rok. Podle mnohých expertů a soupeřů patří i před sezonou 2013 tým Red Bull a Sebastian Vettel k největším aspirantům na titul, navíc když zůstávají pravidla neměnná. Ale technický ředitel stáje, Adrian Newey, si nemyslí, že by úspěchy z roku 2012 garantovaly úspěchy v roce 2013.
"Na konci sezony jsme byli velmi silní, ale to nám ještě nic nezajišťuje. Máme plán, čeho chceme přes zimu dosáhnout, ale nemáme absolutně ponětí o tom, čeho se podaří dosáhnout ostatním. Uvidíme až v Melbourne. Ale to je právě na F1 to krásné: Nikdy dopředu nic nevíte," říká Adrian.
Před pár týdny potvrdil Newey, že stavba RB9 nabrala menší zpoždění, nicméně se bude jednat o evoluci úspěšného RB8. Tým si proto nedělá starostí ohledně sezony 2013.
Dva muži na boxové zídce Red Bullu: Adrian Newey (vlevo) a Christian Horner (vpravo)
I proto si chce šéf týmu, Christian Horner, vzít poučení z těžké sezony 2012, aby jeho stáj z tohoto ročníku vyšla ještě silnější: "Myslím, že máme silný tým, ale pořád je co se učit. Silný tým se pozná tak, že má vždy snahu se dále učit a pořád se dívá dopředu."
"Je jedno, jestli mluvíme o našich inženýrech, mechanicích nebo lidech v továrně. Všechna oddělení se neustále snaží něco vylepšit a naučit se z dosavadního průběhu. Myslím, že je to právě tento duch, tato vášeň, co nás drží tři roky na špici," chválí svůj tým Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.