Robert Kubica připustil, že mu Formule 1 chybí a že se do ní v blízké budoucnosti určitě nevrátí.
"Je to pro mě těžké sledovat závody F1. Největším problémem je to, že mi závodění chybí. Když jsem po závodě doma, přemýšlím o tom, že vedu nudný a monotónní život," uvádí pro Daily Express Kubica, který se stále není po své vážné nehodě v rally v roce 2011 úplně fit.
"Když jezdím, tak se mě omezení díky soustředění ve skutečnosti moc nedotýkají. Jsem vděčný za to, co mám. Z života nemůžete dostat všechno, co chcete. Když jezdím se závodními vozy, je to určitě mnohem lepší než před 6 měsíci a je to blízko tomu, co jsem dělal před nehodou. Je to tedy velmi dobré," pokračuje Polák.
A jak je to s jeho návratem do F1? "Pokud budu moci [volně] pohybovat svou paží, pak je šance, že se vrátím. Ale do té doby, uvidíme. Neexistuje šance, že bych se do Formule 1 vrátil brzy," odpovídá.
Robert uvádí, že se ze zranění zotavil dostatečně na to, aby mohl soutěžit v mnoha formách motorsportu, nikoliv však v F1: "Pevnost, síla v paži není tak dobrá, jak byla. Pokud by to však byl jediný problém, pak by stačily 2 měsíce léčení a bylo by to."
Robert Kubica při loňských testech ve Valencii (foto: Renault F1)
"Žel, existují větší problémy, na jejichž vyřešení se musíte soustředit, než je síla. Mám omezenou funkcionalitu ruky a prstů, ale to je něco, o čem jsem přesvědčený, že se pomalu vrátí, protože nervy potřebují spoustu času.
Letos docházelo k pomalému pokroku. To je život. Frustrací nic nezískám. Je to velmi jednoduché. Neexistuje žádné jiná možnost než se dále snažit, pokračovat v práci," dodává Kubica.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.