Robert Kubica připustil, že mu Formule 1 chybí a že se do ní v blízké budoucnosti určitě nevrátí.
"Je to pro mě těžké sledovat závody F1. Největším problémem je to, že mi závodění chybí. Když jsem po závodě doma, přemýšlím o tom, že vedu nudný a monotónní život," uvádí pro Daily Express Kubica, který se stále není po své vážné nehodě v rally v roce 2011 úplně fit.
"Když jezdím, tak se mě omezení díky soustředění ve skutečnosti moc nedotýkají. Jsem vděčný za to, co mám. Z života nemůžete dostat všechno, co chcete. Když jezdím se závodními vozy, je to určitě mnohem lepší než před 6 měsíci a je to blízko tomu, co jsem dělal před nehodou. Je to tedy velmi dobré," pokračuje Polák.
A jak je to s jeho návratem do F1? "Pokud budu moci [volně] pohybovat svou paží, pak je šance, že se vrátím. Ale do té doby, uvidíme. Neexistuje šance, že bych se do Formule 1 vrátil brzy," odpovídá.
Robert uvádí, že se ze zranění zotavil dostatečně na to, aby mohl soutěžit v mnoha formách motorsportu, nikoliv však v F1: "Pevnost, síla v paži není tak dobrá, jak byla. Pokud by to však byl jediný problém, pak by stačily 2 měsíce léčení a bylo by to."
Robert Kubica při loňských testech ve Valencii (foto: Renault F1)
"Žel, existují větší problémy, na jejichž vyřešení se musíte soustředit, než je síla. Mám omezenou funkcionalitu ruky a prstů, ale to je něco, o čem jsem přesvědčený, že se pomalu vrátí, protože nervy potřebují spoustu času.
Letos docházelo k pomalému pokroku. To je život. Frustrací nic nezískám. Je to velmi jednoduché. Neexistuje žádné jiná možnost než se dále snažit, pokračovat v práci," dodává Kubica.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.