Robert Kubica připustil, že mu Formule 1 chybí a že se do ní v blízké budoucnosti určitě nevrátí.
"Je to pro mě těžké sledovat závody F1. Největším problémem je to, že mi závodění chybí. Když jsem po závodě doma, přemýšlím o tom, že vedu nudný a monotónní život," uvádí pro Daily Express Kubica, který se stále není po své vážné nehodě v rally v roce 2011 úplně fit.
"Když jezdím, tak se mě omezení díky soustředění ve skutečnosti moc nedotýkají. Jsem vděčný za to, co mám. Z života nemůžete dostat všechno, co chcete. Když jezdím se závodními vozy, je to určitě mnohem lepší než před 6 měsíci a je to blízko tomu, co jsem dělal před nehodou. Je to tedy velmi dobré," pokračuje Polák.
A jak je to s jeho návratem do F1? "Pokud budu moci [volně] pohybovat svou paží, pak je šance, že se vrátím. Ale do té doby, uvidíme. Neexistuje šance, že bych se do Formule 1 vrátil brzy," odpovídá.
Robert uvádí, že se ze zranění zotavil dostatečně na to, aby mohl soutěžit v mnoha formách motorsportu, nikoliv však v F1: "Pevnost, síla v paži není tak dobrá, jak byla. Pokud by to však byl jediný problém, pak by stačily 2 měsíce léčení a bylo by to."
Robert Kubica při loňských testech ve Valencii (foto: Renault F1)
"Žel, existují větší problémy, na jejichž vyřešení se musíte soustředit, než je síla. Mám omezenou funkcionalitu ruky a prstů, ale to je něco, o čem jsem přesvědčený, že se pomalu vrátí, protože nervy potřebují spoustu času.
Letos docházelo k pomalému pokroku. To je život. Frustrací nic nezískám. Je to velmi jednoduché. Neexistuje žádné jiná možnost než se dále snažit, pokračovat v práci," dodává Kubica.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.