Podporují fanoušci F1 jednoho jezdce nebo celý tým? Tato filozofie rozděluje fanoušky. Šéf Pirelli, Paul Hembery má však jasno: Pouze Ferrari je výjimka.
Všichni fanoušci F1 mají něco společného - milují motorsport. Mezi fanoušky F1 však panuje jedna neznámá, podporují spíš jezdce samotného nebo fandí týmu jako celku? Rozhodující roli tato otázka hraje v marketingu F1. Pablo de Villota, manažer sponzoringu Santanderu, o tom ví své: "Velmi důležití jsou jezdci. Jsou to hrdinové tohoto sportu. Právě kvuli nim si kupují fanoušci lístky na závody. Ale i týmy jsou důležité."
"Ve Španělsku až do příchodu Fernanda Alonsa a jeho úspěchů nebyla Formule 1 moc populární. Investovali jsme do Fernanda. Ale naše průzkumy ukázaly, že Ferrari je stejně populární jako Fernando samotný. Z obchodního hlediska je tedy skvělé, když došlo ke spojení Fernanda a Ferrari," pokračuje de Villota.
Zajímavé je, že ve Velké Británii firma provedla stejné šetření: "Tam jsme z obchodního hlediska uspěli pouze se jménem Lewise Hamiltona. V Británii teprve až jsme ukázali logo týmu, tak to začalo být pro fanoušky zajímavé." Pokud je tedy někde tým důležitější jak jezdec, tak je to podle Španěla ve Ferrari: "U Ferrari je důležitější tým."
Stejný názor sdílí i šéf Pirelli, Paul Hembery: "Jezdci mohou národní zájmy lépe zastupovat. Jedinou výjimkou je snad Ferrari. Když vyhrají, tak jsou vidět na všech italských televizních kanálech. Nám se ale například podařilo zjistit, že naše spolupráce s Vitaly Petrovem má velký vliv na ruský trh. Z tohoto hlediska bychom proto měli rádi v F1 čínského nebo amerického jezdce."
"Týmy jsou ale také důležité. Dokonce jsme přišli na to, že ani malé týmy nejsou z marketingového hlediska špatné. Některé z nich se vydávají svými vlastními cestami, a tak mohou mít na trhu úspěch. Vítěz je vždy jen jeden, ale musíme vymyslet systém, který bude únosný pro všechny."
"Vzpomínám si na naše roky strávené v MS v automobilových soutěžích před více jak 10 lety. Mitsubishi a Subaru v té době pořád vyhrávaly a díky rally si vybudovaly velmi doboru pověst na trhu. V F1 je tento úkol ještě stále před námi," říká Hembery s okazem na to, že F1 nejde o dobrou pověst jen týmům a jezdcům, ale také třeba Pirelli.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.