Podporují fanoušci F1 jednoho jezdce nebo celý tým? Tato filozofie rozděluje fanoušky. Šéf Pirelli, Paul Hembery má však jasno: Pouze Ferrari je výjimka.
Všichni fanoušci F1 mají něco společného - milují motorsport. Mezi fanoušky F1 však panuje jedna neznámá, podporují spíš jezdce samotného nebo fandí týmu jako celku? Rozhodující roli tato otázka hraje v marketingu F1. Pablo de Villota, manažer sponzoringu Santanderu, o tom ví své: "Velmi důležití jsou jezdci. Jsou to hrdinové tohoto sportu. Právě kvuli nim si kupují fanoušci lístky na závody. Ale i týmy jsou důležité."
"Ve Španělsku až do příchodu Fernanda Alonsa a jeho úspěchů nebyla Formule 1 moc populární. Investovali jsme do Fernanda. Ale naše průzkumy ukázaly, že Ferrari je stejně populární jako Fernando samotný. Z obchodního hlediska je tedy skvělé, když došlo ke spojení Fernanda a Ferrari," pokračuje de Villota.
Zajímavé je, že ve Velké Británii firma provedla stejné šetření: "Tam jsme z obchodního hlediska uspěli pouze se jménem Lewise Hamiltona. V Británii teprve až jsme ukázali logo týmu, tak to začalo být pro fanoušky zajímavé." Pokud je tedy někde tým důležitější jak jezdec, tak je to podle Španěla ve Ferrari: "U Ferrari je důležitější tým."
Stejný názor sdílí i šéf Pirelli, Paul Hembery: "Jezdci mohou národní zájmy lépe zastupovat. Jedinou výjimkou je snad Ferrari. Když vyhrají, tak jsou vidět na všech italských televizních kanálech. Nám se ale například podařilo zjistit, že naše spolupráce s Vitaly Petrovem má velký vliv na ruský trh. Z tohoto hlediska bychom proto měli rádi v F1 čínského nebo amerického jezdce."
"Týmy jsou ale také důležité. Dokonce jsme přišli na to, že ani malé týmy nejsou z marketingového hlediska špatné. Některé z nich se vydávají svými vlastními cestami, a tak mohou mít na trhu úspěch. Vítěz je vždy jen jeden, ale musíme vymyslet systém, který bude únosný pro všechny."
"Vzpomínám si na naše roky strávené v MS v automobilových soutěžích před více jak 10 lety. Mitsubishi a Subaru v té době pořád vyhrávaly a díky rally si vybudovaly velmi doboru pověst na trhu. V F1 je tento úkol ještě stále před námi," říká Hembery s okazem na to, že F1 nejde o dobrou pověst jen týmům a jezdcům, ale také třeba Pirelli.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.