Thajsko bude podle Bernieho Ecclestona v roce 2015 hostit svou první velkou cenu Formule 1.
O této asijské zemi se již dlouho spekuluje, že by mohla pořádat závody. Až do současnosti však veškeré plány na přilákaní F1 nebyly dostatečně finančně zajištěny. Nyní se peníze našly, na což samozřejmě Ecclestone slyší.
Thajská vláda se totiž postavila za projekt na pořádání závodů a podle vedoucích představitelů sportu se v zemi dočkají Formule 1 již v roce 2014. To je však moc rychlé: "Říkají v roce 2014, já říkám v roce 2015," diktuje Ecclestone a dle Wall Street Journal si libuje: "Je to seriózní a je to dobré."
60 % nákladů tohoto špičkového sportovního podniku má hradit vláda, 40 % Red Bull. Světoznámý výrobce energetických nápojů, který vlastní dva týmy Formule 1, by velmi rád uspořádal závod v zemi, kde byla založena značka, kterou společně s Mateschitzem vlastní Yoovidhya - čtvrtá nejbohatší rodina v Thajsku (v celosvětovém žebříčku miliardářů dle Forbesu na 205. místě).
Propagační jízdy Red Bullu měly v Thajsku hojnou účast (foto: Red Bull)
Popularita motosportu je v této zemi na vzestupu, obzvlášť po propagační jízdě Red Bullu, který sem zavítal v roce 2010. Tehdy se na monopost F1 v akci přišlo podívat kolem 150 tisíc lidí (fotky najdete pod článekm). O minulém víkendu se navíc v hlavním města Bangkoku jel i Závod šampionů.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.