Thajsko bude podle Bernieho Ecclestona v roce 2015 hostit svou první velkou cenu Formule 1.
O této asijské zemi se již dlouho spekuluje, že by mohla pořádat závody. Až do současnosti však veškeré plány na přilákaní F1 nebyly dostatečně finančně zajištěny. Nyní se peníze našly, na což samozřejmě Ecclestone slyší.
Thajská vláda se totiž postavila za projekt na pořádání závodů a podle vedoucích představitelů sportu se v zemi dočkají Formule 1 již v roce 2014. To je však moc rychlé: "Říkají v roce 2014, já říkám v roce 2015," diktuje Ecclestone a dle Wall Street Journal si libuje: "Je to seriózní a je to dobré."
60 % nákladů tohoto špičkového sportovního podniku má hradit vláda, 40 % Red Bull. Světoznámý výrobce energetických nápojů, který vlastní dva týmy Formule 1, by velmi rád uspořádal závod v zemi, kde byla založena značka, kterou společně s Mateschitzem vlastní Yoovidhya - čtvrtá nejbohatší rodina v Thajsku (v celosvětovém žebříčku miliardářů dle Forbesu na 205. místě).
Propagační jízdy Red Bullu měly v Thajsku hojnou účast (foto: Red Bull)
Popularita motosportu je v této zemi na vzestupu, obzvlášť po propagační jízdě Red Bullu, který sem zavítal v roce 2010. Tehdy se na monopost F1 v akci přišlo podívat kolem 150 tisíc lidí (fotky najdete pod článekm). O minulém víkendu se navíc v hlavním města Bangkoku jel i Závod šampionů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.