Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho mohou nové pneumatiky pro rok 2013 opět promlouvat do pořadí týmů a jezdců, podobně jako tomu bylo v první části letošní sezóny.
Vzhledem k tomu, že se pravidla přes zimu moc nemění, mnoho lidí očekává na počátku příštího roku podobnou výkonnost, jako tomu bylo na konci ročníku 2012. Pirelli však vyvíjí nové pneumatiky, které by mohly opět na chvíli motat inženýrům hlavu a promlouvat do výsledků.
"Pneumatiky příští rok se budou od těch letošních lišit. Bočnice se budou trochu více prohýbat, což bude mít velký dopad na výkonnost aerodynamiky," varuje Hembery, který včera navštívil Brazílii s oznámením, že Pirelli bude dodávat své produkty pro jejich sérii sportovních vozů, v níž možná nastoupí i Rubens Barrichello.
Turbulence od zadních kol totiž míří přímo do difuzoru, což bude mít kvůli nižší vertikální tuhosti nových konstrukcí výraznější dopad na aerodynamickou výkonnost zadní části vozu při vyšších rychlostech. Krom vyšší hmotnosti nových pneumatik dochází i ke změně minimální hmotnosti v pravidlech - od roku 2013 bude zvýšena na 642 kg (více jsme o nových pneumatikách psali zde).
"Myslím, že týmy se budou hluboce zabývat tímto rysem nových pneumatik. Jsem si jistý, že si lámou hlavu s tím, jak to například ovlivní zavěšení. Při testování jsme pozorovali, jak pneumatiky měnily v důsledku ztráty přítlaku chování vozů. Designéři se na to podívají," dodává Hembery pro O Estade de S. Paulo.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.