Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho mohou nové pneumatiky pro rok 2013 opět promlouvat do pořadí týmů a jezdců, podobně jako tomu bylo v první části letošní sezóny.
Vzhledem k tomu, že se pravidla přes zimu moc nemění, mnoho lidí očekává na počátku příštího roku podobnou výkonnost, jako tomu bylo na konci ročníku 2012. Pirelli však vyvíjí nové pneumatiky, které by mohly opět na chvíli motat inženýrům hlavu a promlouvat do výsledků.
"Pneumatiky příští rok se budou od těch letošních lišit. Bočnice se budou trochu více prohýbat, což bude mít velký dopad na výkonnost aerodynamiky," varuje Hembery, který včera navštívil Brazílii s oznámením, že Pirelli bude dodávat své produkty pro jejich sérii sportovních vozů, v níž možná nastoupí i Rubens Barrichello.
Turbulence od zadních kol totiž míří přímo do difuzoru, což bude mít kvůli nižší vertikální tuhosti nových konstrukcí výraznější dopad na aerodynamickou výkonnost zadní části vozu při vyšších rychlostech. Krom vyšší hmotnosti nových pneumatik dochází i ke změně minimální hmotnosti v pravidlech - od roku 2013 bude zvýšena na 642 kg (více jsme o nových pneumatikách psali zde).
"Myslím, že týmy se budou hluboce zabývat tímto rysem nových pneumatik. Jsem si jistý, že si lámou hlavu s tím, jak to například ovlivní zavěšení. Při testování jsme pozorovali, jak pneumatiky měnily v důsledku ztráty přítlaku chování vozů. Designéři se na to podívají," dodává Hembery pro O Estade de S. Paulo.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.