Romain Grosjean včera odeslal zaměstnancům Lotusu F1 osobní email s poděkováním za podporu. Těší se na lepší a úspěšnější budoucnost s týmem z Enstone, kde se cítí jako doma.
Lotus včera ukončil spekulace o nejisté budoucnosti Francouze, který se letos žel proslavil i častými kolizemi. Obával se kvůli tomu o místo, zejména poté, co jeho zaměstnavatel dlouho váhal s prodloužením smlouvy - na rozdíl od Kimiho Räikkönena, který již má dávno jistotu a dle finských médií se těší i z dodatečné prémie 7,8 milionů Eur (kolem 200 mil. Kč).
V pondělí měl po oznámení obrovskou radost, v úterý proto všem členům týmu Lotus odeslal zprávu, v níž vyjadřoval své pocity a děkoval za podporu: "Chtěl jsem této příležitosti využít k osobnímu vyjádření toho, jak jsem zkrátka šťastný kvůli tomu, že s týmem zůstanu v sezóně 2013," píše Grosjean.
"Podpora týmu a všech v Enstone je obrovská. Rád bych vám poděkoval za to, že za mnou stojíte. Vždy jsem tvrdil, že Enstone mi připadá jako můj druhý domov a tým jako rodina. Jsem neuvěřitelně šťastný, že jsem zde," rozplývá se vítěz Závodu šampionů 2012.
Grosjean letos nasbíral 96 bodů a skončil v šampionátu osmý. V kvalifikacích sice svého týmového kolegu Räikkönena porazil 10:7, kvůli častým incidentům (zejména za postartovní kolizi v Belgii, po níž mu byl udělen zákaz startu v jednom závodu) ale nedokončil 7 velkých cen, přes svou rychlost byl často kritizován a pro tým získal podstatně méně bodů než Fin (96:207).
Romain Grosjean se těší na pokračování spolupráce s Lotusem i v sezóně 2013(foto: Lotus F1 Team)
"Rosteme a sílíme jako tým. Vím, že příští rok pro nás bude světlejší a nemůžu se dočkat, až se znovu dostanu za volant. Viděl jsem obrovské množství tvrdé práce, která byla vykonána na našem novém voze, a věřím, že budeme v silné pozici pro boj o čelní pozice v každém závodě. Těším se na společnou budoucnost: silnější, lepší a úspěšnější," dodává Grosjean ve svém emailu.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.