Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan náhle opustil tým z Grove, s ním končí i Tom McCullough a Mark Barnett.
Gillan byl jednou z hlavních osob, které se podílely za letošní návrat do formy. Jeho shrnutí závodů a výkonnosti svých pilotů jste mohli v průběhu sezóny pravidelně číst na našich stránkách.
K Williamsu se připojil během mizerné sezóny 2011, kdy byl jmenován hlavním provozním inženýrem při velké restrukturalizaci týmu, který opustil i technický ředitel Sam Michael.
Tým dnes večer pro Autosport potvrdil, že Gillan svou roli opouští, aby "strávil více času se svou rodinou." Své další plány a náhradníka však neoznámil.
Williams po loňském 9. místem v Šampionátu konstruktérů (horší už byli jen Caterham, Marussia a HRT) letos prožil úspěšnější sezónu: vyhrál Velkou cenu Španělska (před ní Velkou cenu Brazílie 2004) a předváděl podstatně lepší výkony, když průměr kvalifikační pozice Pastora Maldonada činil 8,8.
Gillan před příchodem k Williamsu pracoval u McLarenu, Jaguaru, Red Bullu a Toyotě, kde v její poslední sezóně šéfoval vývoji aerodynamiky.
Pastor Maldonado s letošním Williamsem FW34 (foto: Williams F1 Team)
Krom Gillana odcházejí také závodní inženýr Bruna Senny Tom McCullough, jenž přechází k Sauberu, a inženýr pro strategie Mark Barnett, který bude působit u Force Indie. Na cestě do Grove jsou však kvalitní posily.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.