Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan náhle opustil tým z Grove, s ním končí i Tom McCullough a Mark Barnett.
Gillan byl jednou z hlavních osob, které se podílely za letošní návrat do formy. Jeho shrnutí závodů a výkonnosti svých pilotů jste mohli v průběhu sezóny pravidelně číst na našich stránkách.
K Williamsu se připojil během mizerné sezóny 2011, kdy byl jmenován hlavním provozním inženýrem při velké restrukturalizaci týmu, který opustil i technický ředitel Sam Michael.
Tým dnes večer pro Autosport potvrdil, že Gillan svou roli opouští, aby "strávil více času se svou rodinou." Své další plány a náhradníka však neoznámil.
Williams po loňském 9. místem v Šampionátu konstruktérů (horší už byli jen Caterham, Marussia a HRT) letos prožil úspěšnější sezónu: vyhrál Velkou cenu Španělska (před ní Velkou cenu Brazílie 2004) a předváděl podstatně lepší výkony, když průměr kvalifikační pozice Pastora Maldonada činil 8,8.
Gillan před příchodem k Williamsu pracoval u McLarenu, Jaguaru, Red Bullu a Toyotě, kde v její poslední sezóně šéfoval vývoji aerodynamiky.
Pastor Maldonado s letošním Williamsem FW34 (foto: Williams F1 Team)
Krom Gillana odcházejí také závodní inženýr Bruna Senny Tom McCullough, jenž přechází k Sauberu, a inženýr pro strategie Mark Barnett, který bude působit u Force Indie. Na cestě do Grove jsou však kvalitní posily.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.