Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan náhle opustil tým z Grove, s ním končí i Tom McCullough a Mark Barnett.
Gillan byl jednou z hlavních osob, které se podílely za letošní návrat do formy. Jeho shrnutí závodů a výkonnosti svých pilotů jste mohli v průběhu sezóny pravidelně číst na našich stránkách.
K Williamsu se připojil během mizerné sezóny 2011, kdy byl jmenován hlavním provozním inženýrem při velké restrukturalizaci týmu, který opustil i technický ředitel Sam Michael.
Tým dnes večer pro Autosport potvrdil, že Gillan svou roli opouští, aby "strávil více času se svou rodinou." Své další plány a náhradníka však neoznámil.
Williams po loňském 9. místem v Šampionátu konstruktérů (horší už byli jen Caterham, Marussia a HRT) letos prožil úspěšnější sezónu: vyhrál Velkou cenu Španělska (před ní Velkou cenu Brazílie 2004) a předváděl podstatně lepší výkony, když průměr kvalifikační pozice Pastora Maldonada činil 8,8.
Gillan před příchodem k Williamsu pracoval u McLarenu, Jaguaru, Red Bullu a Toyotě, kde v její poslední sezóně šéfoval vývoji aerodynamiky.
Pastor Maldonado s letošním Williamsem FW34 (foto: Williams F1 Team)
Krom Gillana odcházejí také závodní inženýr Bruna Senny Tom McCullough, jenž přechází k Sauberu, a inženýr pro strategie Mark Barnett, který bude působit u Force Indie. Na cestě do Grove jsou však kvalitní posily.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.