Adrian Sutil potvrdil, že má svolení závodit ve všech zemích v kalendáři F1 pro rok 2013 a zůstává tak jedním z hlavních kandidátů pro závodní sedačku u týmu Force India.
Adrian Sutil byl odsouzen kvůli těžkému ublížení na zdraví a měl tak problém získat povolení ke vstupu do některých zemí kalendáře F1 včetně Číny, kde se v roce 2011 incident s Ericem Luxem odehrál.
To jednoznačně komplikovalo jeho návrat do Formule 1. Během Závodu šampionů v Bangkoku pro oficiální stránky však uvedl, že je schopen vycestovat do všech zemí, ve kterých se příští rok jede velká cena.
"Pochopitelně jsme to já i můj management kontrolovali. Zkontrolovali jsme všechny země a není pro mě problém vycestovat. A proto jsem taky tady v Bangkoku bez potíží! Takže všechny problémy z minulé zimy jsou vyřešeny a je to nový začátek," uvedl Sutil, který je vedle Bruna Senny či Julese Bianchiho hlavním kandidátem na uvolněné místo u Force India.
Dodal však, že nemůže udělat nic jiného, než počkat na rozhodnutí šéfa týmu Vijaye Mallyi. "Ví, kdo jsem, ví jak se mnou pracovat a za posledních pět let jsme získali hodně zkušeností. Není k tomu co víc říct, je to na Vijayovi. Je to jeho rozhodnutí a doufám, že se rozhodně správně a já budu sedět ve voze! Je to těžké, ale co mohu udělat," nechal se slyšet německý závodník.
"Byl jsem s týmem pět let, takže mě dobře znají, znají moje kvality, takže já nejsem ten, kdo přišel za týmem a řekl: Prosím prosím, dejte mi místo. Myslím, že by měli oni přijít za mnou a říct, že mě chtějí a to je správný základ. Takže já chci jezdit za ten tým, ale ten tým také musí chtít mě jako pilota a proto jsem celkem klidný. Vím, jak tuto situaci zvládat, udělal jsem maximum a teď je to na nich," dodal Sutil.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.