Sportovní ředitel McLarenu, Sam Michael, doufá, že Pirelli v sezoně 2013 nebude až moc konzervativní co se výběru gum týče. Mohlo by to totiž ovlivnit show.
Italský výrobce pneumatik po svém letošním představení, kdy hlavně ze začátku sezony týmy s gumami dost bojovaly, což vyústilo v zajímavý začátek ročníku, slíbil, že týmům pro příště trochu ulehčí život. Podle Sama Michaela by to byla škoda, pokud by byly gumy v příští sezoně až moc předvidatelné.
"Týmy už jim lépe rozumějí, i jezdci již porozuměli tomu, jak s nimi lépe jezdit. Bude záležet, co udělají s jednotlivými směsmi. Závody byly lepší, když to bylo méně předvídatelné. Nebylo to neférové, bylo to na každém, jak jim porozumí a jak je zvládne. Tak to děláme se vším," řekl Sam Michael pro Autosport.
"Je to asi jako kdybyste řekli, že někdo přišel s lepším difuzorem. Vlastně nemám žádný problém s tím, co se děje kolem gum. Myslím, že to bylo dobré. Doufám, že to nebude až moc konzervativní." Podle jeho názoru jsme letos mohli vidět skvělé jednozastávkové závody a Micheal si také myslí, že gumy s rychlejší degradací budou nabízet vždy lepší podívanou.
Pneumatiky týmy letos z kraje sezony dost potrápily (foto: McLaren Mercedes)
"Ty asi dva nebo tři jednozastávkové závody byly fantastické. Ale nebyly fantastickými díky gumám, byly fantastickými díky spoustě věcí, které se během nich staly. Kdyby byly tři z nich za sebou, tak by měly potenciál stát se nudnými. Oni ale nebyly díky těm ostatním faktorům. Doufám, že můžeme udržet určitý druh vzrušujících závodů, které jsme měli v průběhu většiny roku a nenecháme je zmizet."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.