Sportovní ředitel McLarenu, Sam Michael, doufá, že Pirelli v sezoně 2013 nebude až moc konzervativní co se výběru gum týče. Mohlo by to totiž ovlivnit show.
Italský výrobce pneumatik po svém letošním představení, kdy hlavně ze začátku sezony týmy s gumami dost bojovaly, což vyústilo v zajímavý začátek ročníku, slíbil, že týmům pro příště trochu ulehčí život. Podle Sama Michaela by to byla škoda, pokud by byly gumy v příští sezoně až moc předvidatelné.
"Týmy už jim lépe rozumějí, i jezdci již porozuměli tomu, jak s nimi lépe jezdit. Bude záležet, co udělají s jednotlivými směsmi. Závody byly lepší, když to bylo méně předvídatelné. Nebylo to neférové, bylo to na každém, jak jim porozumí a jak je zvládne. Tak to děláme se vším," řekl Sam Michael pro Autosport.
"Je to asi jako kdybyste řekli, že někdo přišel s lepším difuzorem. Vlastně nemám žádný problém s tím, co se děje kolem gum. Myslím, že to bylo dobré. Doufám, že to nebude až moc konzervativní." Podle jeho názoru jsme letos mohli vidět skvělé jednozastávkové závody a Micheal si také myslí, že gumy s rychlejší degradací budou nabízet vždy lepší podívanou.
Pneumatiky týmy letos z kraje sezony dost potrápily (foto: McLaren Mercedes)
"Ty asi dva nebo tři jednozastávkové závody byly fantastické. Ale nebyly fantastickými díky gumám, byly fantastickými díky spoustě věcí, které se během nich staly. Kdyby byly tři z nich za sebou, tak by měly potenciál stát se nudnými. Oni ale nebyly díky těm ostatním faktorům. Doufám, že můžeme udržet určitý druh vzrušujících závodů, které jsme měli v průběhu většiny roku a nenecháme je zmizet."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.