Sportovní ředitel McLarenu, Sam Michael, doufá, že Pirelli v sezoně 2013 nebude až moc konzervativní co se výběru gum týče. Mohlo by to totiž ovlivnit show.
Italský výrobce pneumatik po svém letošním představení, kdy hlavně ze začátku sezony týmy s gumami dost bojovaly, což vyústilo v zajímavý začátek ročníku, slíbil, že týmům pro příště trochu ulehčí život. Podle Sama Michaela by to byla škoda, pokud by byly gumy v příští sezoně až moc předvidatelné.
"Týmy už jim lépe rozumějí, i jezdci již porozuměli tomu, jak s nimi lépe jezdit. Bude záležet, co udělají s jednotlivými směsmi. Závody byly lepší, když to bylo méně předvídatelné. Nebylo to neférové, bylo to na každém, jak jim porozumí a jak je zvládne. Tak to děláme se vším," řekl Sam Michael pro Autosport.
"Je to asi jako kdybyste řekli, že někdo přišel s lepším difuzorem. Vlastně nemám žádný problém s tím, co se děje kolem gum. Myslím, že to bylo dobré. Doufám, že to nebude až moc konzervativní." Podle jeho názoru jsme letos mohli vidět skvělé jednozastávkové závody a Micheal si také myslí, že gumy s rychlejší degradací budou nabízet vždy lepší podívanou.
Pneumatiky týmy letos z kraje sezony dost potrápily (foto: McLaren Mercedes)
"Ty asi dva nebo tři jednozastávkové závody byly fantastické. Ale nebyly fantastickými díky gumám, byly fantastickými díky spoustě věcí, které se během nich staly. Kdyby byly tři z nich za sebou, tak by měly potenciál stát se nudnými. Oni ale nebyly díky těm ostatním faktorům. Doufám, že můžeme udržet určitý druh vzrušujících závodů, které jsme měli v průběhu většiny roku a nenecháme je zmizet."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.