Jaguar zrušil vývoj hybridního supersportovního vozu C-X75, na němž spolupracoval s Williamsem.
Zástupci Jaguaru uvedli, že byť auto mohlo vydělat peníze, není pro projekt vzhledem ke globálním ekonomickým problémům příhodná doba. Williams F1 poskytoval své odborné znalosti při vývoj šasi z karbonových vláken.
Původně mělo být vyrobeno 250 kusů hybridního vozu - náhradníka XJ220 - o hodnotě kolem 1,1 až 1,5 milionů dolarů (20 až 29 mil. Kč). Zrychlit z 0 - 100 km/hod měl za dobu kratší než 3 sekundy, z 0 - 160 km/hod do 6 s, maximální rychlost měla přesahovat 320 km/hod, přičemž emise neměly překračovat velmi nízkých 99 g/km (podobné hodnoty dosahuje dieselový Ford Fiesta).
Společný projekt, na který byl Williams patřičně hrdý, byl oznámen loni v květnu a po dvou letech skončí. Jaguar však budoucí spolupráci nevylučuje. Technologie vyvinuté pro C-X75 chce využít pro své ostatní vozy.
Automobilka Jaguar je součástí společnosti Jaguar Land Rover, kterou vlastní indická Tata Motors toužící po další expanzi. Nedávno oznámila spolupráci při výrobě vozů poblíž Šanghaje s čínskou Chery Automobile Company.
Jaguar C-X75 (foto: Jaguar)
Na Williams ukončení projektu C-X75 nemusí mít velký finanční dopad, je to pro něj ale ranou vzhledem k tomu, že se snaží rozšířit své aktivity do dalších odvětví automobilového průmyslu.
Tým přišel v krátké doby o druhý kontrakt poté, co minulý týden bylo oznámení zrušení formulové série F2, pro kterou měl Williams dodávat šasi. Byť se jednalo o levné monoposty, měly poskytovat práci pro část zaměstnanců a týmu by poskytovaly alespoň nějaké dodatečné příjmy.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.