V roce 2013 se podle Bernieho Ecclestona možná dočkáme jen 19 závodů.
Poté, co byl zrušen závod v New Jersey příští rok, se nahlas hovořilo o Turecku, které by jej mohlo nahradit. Tamější vláda však nehodlá přispět na pořádání velké ceny - pokud se v soukromém sektoru nenajde dost peněz.
Možnost uspořádat závod v Rakousku by rád využil Red Bull, který minulý týden ústy svého odborného poradce Helmuta Marka prohlásil: "Upozornili jsme FIA, že okruh Red Bull Ring je plně způsobilý k pořádání velké ceny vozů Formule 1."
Ecclestone ovšem na dotaz, zda Red Bull Ring (bývalý A1 Ring) patří mezi vážné uchazeče o uspořádání závodu v roce 2013 místo New Jersey, pro Kleine Zeitung suše odpověděl: "Opravdu? Kdo tohle řekl? S nikým jsem o tom nemluvil."
"Momentálně myslím na Istanbul. Spíše se ale domnívám, že příští rok budeme mít jen 19 velkých cen. Nebude to problém," pokračoval šéf Formule 1.
Na dotaz místního tisku, proč Rakousko nepovažuje za pravděpodobného kandidáta, vysvětloval: "No, situace kolem hotelů je stále zkrátka katastrofální. Bylo to vždy problémem. Myslím, že to není vhodné pro současnou Formuli 1."
Juan Pablo Montoya na A1 Ringu s Williamsem v roce 2003 (foto: Williams F1 Team/LAT)
A kdy se dočkáme konečného rozhodnutí? "Myslím, že počátkem příštího týdne," odhaduje Ecclestone.
Spekulovalo se i o Imole, starosta San Marina Daniele Manca však podle Tuttosport o žádných jednáních neví: "Je nemožné, aby něco takového probíhalo, aniž by mě zástupci okruhu neinformovali."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.