Designér Adrian Newey v rozhovoru pro Autosport připustil, že se oblasti pro zvyšování výkonnosti u vozu RB9 pro příští sezónu hledají obtížněji až že se bude jednat o evoluci letošního monopostu.
K tomu přispívají vyspělá pravidla, která byla představena v roce 2009, a jejich neměnnost před příští sezónou. Týmy proto přes zimu nedosáhnout tak významných zlepšení, jako v minulosti.
"Je to neustále těžší, protože ve srovnání s letošním rokem nedochází k žádným reálným změnám v pravidlech. Bude to již pět sezón od změny pravidel pro rok 2009. Pole se vyrovnává, což můžete vidět z toho, že jsme letos měli osm různých vítězů," říká Newey.
Podle něj to poukazuje na nepatrné rozdíly mezi současnými týmy. Osm odlišných vítězů jsme během sezóny viděli naposledy v roce 2003. Letos se z výhry radovalo šest týmů: Ferrari, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams.
"Je to ukázkou toho, jak je to nyní kritické. Každý závod máte tolik proměnných, které mohou způsobit změny ve výkonnosti vozů. Hodně se hovořilo o pneumatikách. Ty jsou důležité, protože každé auto s nimi zachází trochu jinak ve srovnání se svými konkurenty," pokračuje konstruktér letošního nejúspěšnějšího vozu.
"Někdy může určitému vozu oproti jeho konkurenci vyhovovat rozvržení okruhu či teplota. Například to, zda se jedná převážně o trať s rychlými zatáčkami, jako je Silverstone, nebo s pomalými, jako je například Abú Zabí. Tyto faktory znamenají, že je pro jeden tým těžké dominovat," vysvětluje Newey.
Sebastian Vettel s letošním Red Bullem RB8 v Brazílii (foto: Red Bull Racing)
O příštím Red Bullu RB9 prozradil, že se bude jednat o mírně upravený letošní vůz: "Nebudou žádná překvapení, příští auto bude v podstatě evolucí letošního. Skvělou věc v motosportu a obzvlášť v F1 je to, že víme, co přes zimu dosáhneme. Nemáme však ponětí o tom, co dokážou všichni ostatní."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.