Designér Adrian Newey v rozhovoru pro Autosport připustil, že se oblasti pro zvyšování výkonnosti u vozu RB9 pro příští sezónu hledají obtížněji až že se bude jednat o evoluci letošního monopostu.
K tomu přispívají vyspělá pravidla, která byla představena v roce 2009, a jejich neměnnost před příští sezónou. Týmy proto přes zimu nedosáhnout tak významných zlepšení, jako v minulosti.
"Je to neustále těžší, protože ve srovnání s letošním rokem nedochází k žádným reálným změnám v pravidlech. Bude to již pět sezón od změny pravidel pro rok 2009. Pole se vyrovnává, což můžete vidět z toho, že jsme letos měli osm různých vítězů," říká Newey.
Podle něj to poukazuje na nepatrné rozdíly mezi současnými týmy. Osm odlišných vítězů jsme během sezóny viděli naposledy v roce 2003. Letos se z výhry radovalo šest týmů: Ferrari, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams.
"Je to ukázkou toho, jak je to nyní kritické. Každý závod máte tolik proměnných, které mohou způsobit změny ve výkonnosti vozů. Hodně se hovořilo o pneumatikách. Ty jsou důležité, protože každé auto s nimi zachází trochu jinak ve srovnání se svými konkurenty," pokračuje konstruktér letošního nejúspěšnějšího vozu.
"Někdy může určitému vozu oproti jeho konkurenci vyhovovat rozvržení okruhu či teplota. Například to, zda se jedná převážně o trať s rychlými zatáčkami, jako je Silverstone, nebo s pomalými, jako je například Abú Zabí. Tyto faktory znamenají, že je pro jeden tým těžké dominovat," vysvětluje Newey.
Sebastian Vettel s letošním Red Bullem RB8 v Brazílii (foto: Red Bull Racing)
O příštím Red Bullu RB9 prozradil, že se bude jednat o mírně upravený letošní vůz: "Nebudou žádná překvapení, příští auto bude v podstatě evolucí letošního. Skvělou věc v motosportu a obzvlášť v F1 je to, že víme, co přes zimu dosáhneme. Nemáme však ponětí o tom, co dokážou všichni ostatní."
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.