Podle sportovního ředitele McLarenu nestojí za odchodem Lewise Hamilton žádné tajné důvody, ale jednoduše touha po nové výzvě. Uvádí také, čím na něj zapůsobila jeho náhrada - Sergio Pérez.
"Myslím, že celý tým vychází s Lewisem stále velmi dobře. Je to skvělý kluk. Je fantastickým závodním pilotem, možná momentálně vůbec nejrychlejší v poli, co se týče čistého přirozeného talentu," chválí odcházející hvězdu McLarenu Michael.
"Lewis byl s McLarenem spojován 17 let, pod smlouvou byl navíc 13 let - to je dlouhá doba na jednom místě. Myslím, že to jednoduše vychází z toho. Není za tím nic jiného než fakt, že se chce posunout dále, vyspět a dělat ve svém životě odlišné věci. To je pro něj důležitější, i když tím teď vystupuje z auta vyhrávajícího závody.
Chce přijmout výzvu v podobě rozvoje jiného týmu a dostat je nahoru. Týmu, který momentálně nevyhrává závody. To je to, po čem touží," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
"Samozřejmě, že to je pro McLaren ztrátou. Ale stejně jako u každého odchodu, i když to je pilot - a McLaren kdysi opustila slavná jména, nespočívá to celé na tom. Rychle se posunujete dále, protože Formule 1 je celá o řízení změn," vysvětluje Michael.
Lewis Hamilton gratuluje Sergiovi Pérezovi ke druhému místu v Sepangu(foto: Sauber Motorsport AG)
Čím na něj nejvíce zapůsobil Pérez, který bude příští rok nastupovat místo Hamiltona? "Svou jízdou v Malajsii, pak znovu v Montrealu, ale také v Monze. Způsob, jakým se probíjel polem v Monze, několik dalších kol a bojoval by o vítězství s Lewisem. To, jak objíždí mistry světa, je fantastické," dodává Michael v podcastu Jamese Allena.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.