Red Bull se nebrání myšlence, že by již v roce 2013 hostil VC vozů Formule 1 rakouský okruh v jejich vlastnictví - Red Bull Ring (bývalý A1 Ring).
Společnost Red Bull podle slov Helmuta Marka důkladně prozkoumala všechny věci s tím spojené a je si jista, že by byla schopna hostit Grand Prix vozů Formule 1 na okruhu ve Spielbergu. Výrobce energetických nápojů teď upozornil FIA, že je schopen pořádat VC. FIA začátkem tohoto týdne ve svém kalendáři totiž uvedla VC, která se bude konat 21. června někde v Evropě. Zatím neupřesnila kde. Mezi favority na uspořádání VC se řadí Francie a Turecko, Red Bull by rád přidal i Rakousko.
Marko naprosto věří tomu, že je Red Bull schopný vrátit VC F1 do Rakouska. Naposledy zde monoposty F1 startovaly v roce 2003. Poté byl okruh uzavřen a chátral, až jej Red Bull koupil a opravil. "Upozornili jsme FIA, že okruh Red Bull Ring je plně způsobilý k pořádání VC vozů F1," říká Helmut Marko.
Aktuální kapacita okruhu je 40 000 diváků, takže si lze jen ztěží představit, že by byl závod ziskový, natožpak by se dokázal vůbec zaplatit. Marko ale naznačuje, že by s financováním závodu mohla pomoci země, případně samotné Štýrsko. Red Bull navíc zainvestoval i do okolní infrastruktury, kolem okruhu zmodernizoval několik hotelů, závodní trať je napojena na Graz rychlostní silnicí, takže podle Marka by problém s hosty neměl nastat.
Bývalý A1 Ring, dnes Red Bull Ring, leží v krásné kopcovité krajině...
"Už i v 70. a 80. letech místní hotely stačily.". Samotný majitel Dietrich Mateschitz je momentálně na dovolené, a tak nemůže celou situaci ohledně GP Rakouska v roce 2013 komentovat. V Rakousku se VC konala celkem 26krát. V roce 1964 se jel závod na bývalém vojenském letišti Zeltweg. Mezi lety 1970 a 1987 hostil F1 Österreichring a na A1 Ringu jsme viděli monoposty v letech 1997 - 2003.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.