Bývalý šéf týmů Formule 1 Flavio Briatore se přidal ke kritice, kterou na adresu výkonu Michaela Schumachera vyslovil prezident Ferrari Luca di Montezemolo.
Italům se nelíbilo, jakým způsobem svedl o svou pozici v poslední velké ceně sezóny Michael Schumacher se Sebastianem Vettelem. Vůz sedminásobného šampionát dokáže být pořádně široký, v tomto případě však se však zcela uklidil, jakoby jel o kolo zpět, a pustil mladšího krajana před sebe.
Vettelovi po úvodní kolizi byla v boji o titul každá pozice dobrá, nakonec Fernanda Alonsa, jenž dojel na druhém místě, v šampionátu porazil o tři body.
"Očekával jsem ze strany Michaela Schumachera poněkud odlišný poslední závod, protože je spojen s Ferrari prostřednictvím určitých výjimečných okamžiků a k němuž máme velmi blízko," uvedl minulý týden Montezemolo na oficiálních stránkách týmu.
Spokojení Němci v cíli brazilského závodu: Michael Schumacher a Sebastian Vettel(foto: Daimler AG)
Briatore, jenž kdysi šéfoval Benettonu, pro který získal Schumacher své první dva tituly v 90. letech, se rovněž pustil do svého bývalého jezdce: "Způsob, jakým se zachoval v Brazílii, nebyl dobrý. Chtěl, aby Red Bull porazil Ferrari."
"Jediný, kdo Ferrari pomohl, byl Webber," dodal na adresu Vettelova kolegy, kterého Briatore zastupuje. Australan byl v cíli Velké ceny Brazílie dříve než trojnásobný mistr světa.
Tip na video: Jak Vettelovi pomohl k titulu Kimi Räikkönen (SkySport TV)
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.