Mnozí označují sezonu F1 2012 za jednu z nejlepších, kterou jsme za poslední roky mohli sledovat. Jaké jsou důvody její speciality?
TwitterKomunikace na Twitteru byla pro všechny fanoušky F1 ovládající alespoň základy angličtiny obrovským přínosem. Řada novinářů sdílela aktuální informace téměř okamžitě a proto byl člověk neustále v obraze.
Nezůstalo ale jen u pasivního sledování a mnoho lidí se tak mohlo přímo zapojit do dění a položit své otázky. Když měli štěstí, dostali na ně i odpověď. A vzhledem k tomu, že Twitter hojně využívali také týmy či jezdci, bylo o zábavu postaráno.
Komunikace týmůJak již bylo zmíněno, časté používání sociálních sítí učinilo celou sezonu ještě zajímavější. Šlo ale také o to, jak k tomu jednotlivé týmy přistoupili. Díky tomu, že Ferrari povolilo svým pilotům účet na Twitteru, mohli fanoušci poznat Fernanda Alonsa v jiném světle. Lotus se zase naladil na vtipnou notu a snažil se z image Kimiho Räikkönena vytěžit maximum.
Četné soutěže, komunikace s fanoušky, fotografie a zábavné kreslené obrázky zpestřovaly nejen závodní víkendy. Zasmát jsme se mohli také u animovaného seriálu s názvem Tooned z dílny McLarenu. I když jste se nedověděli žádné technické vychytávky, alespoň jste se měli šanci zasmát.
Vydařený návratMnoho různých lidí pohybujících se v paddocku uvedlo, že F1 je díky návratu Kimiho Räikkönena lepším místem. A s tím se nedá nesouhlasit. Dva roky v rally jako by nebyly a jeho výkony na trati se dají označit za působivé. Nejen výhra v Abú Zabí potvrdila, že stále patří mezi špičkové jezdce. A jeho vyjádření na kamery či rádiová komunikace jsou zkrátka legendární.
Iceman "vtipkuje" (zdroj: SkySports/Youtube)
První šéfka týmuMoniša Kaltenbornová je v paddocku respektovanou osobností a je skvělé, že se žena dokázala v dodnes spíše mužském prostředí vypracovat tak vysoko.
Sebastian Vettel si musel titul vybojovatI přes dominanci Red Bullu ve druhé části sezony to Sebastian Vettel neměl jednoduché. Rychlý McLaren a vyrovnané výkony Ferrari znamenaly, že si musel titul vybojovat. Po loňské sezoně příjemná změna a svými výkony navíc dokázal, že patří mezi závodnickou elitu i těm, kteří o něm pochybovali.
Dvě nej a drama jménem InterlagosNejprve se za nejlepší závod považoval ten ve Valencii, který překonala až velká cena Abú Zabí. Paradoxně závody na obou těchto okruzích byly doposud považovány za nudné. Nicméně to však ještě nikdo netušil, co nás čeká v Brazílii.
Lepší závěr sezony by člověk asi nevymyslel. A na konci dramatického závodu na Interlagosu se ve svých pětadvaceti letech Sebastian Vettel stal potřetí v řadě mistrem světa.
V Brazílii se pokazilo, co se dalo, přesto se nakonec radoval ze všech nejvíc (foto: Red Bull Racing)
Lidská tvář F1Když Maria De Villotaová narazila do rampy nákladního vozu a byla převezena do nemocnice, opět se ukázala solidarita a semknutost F1, pokud se stane něco vážného. To samé platí v případě požáru v garáži Williamsu po vítězství Pastora Maldonada v Barceloně.
Mnozí mechanici napříč startovním polem neváhali a vydali se na pomoc. Smrt profesora Sida Watkinse byla smutnou událostí, ale byla to příležitost si zavzpomínat na staré časy. Vidět všechna velká jména F1 vzdávat holt tomuto bojovníkovi za bezpečnost bylo rozhodně emotivní.
15 titulů v rukou 6 mistrů světa na startuKdyž bylo loni v listopadu oznámeno angažmá Kimiho Räikkönena u Lotusu, vystoupalo číslo mistrů světa na startovním roštu na rekordních šest. Bylo tedy vlastně už předem zřejmé, že letošní sezona bude speciální.
Sedm vítězů v prvních sedmi závodechNe, že by se o tom nenamluvilo už hodně, ale přesto... Boj s pneumatikami a z toho vyplívající nevyzpytatelnost letošní sezony znamenala, že v prvních sedmi závodech vzítězilo sedm různých pilotů.
Vedle známých jmen jako Fernando Alonso, Jenson Button, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Mark Webber se výhry poprvé dočkal Nico Rosberg s Mercedesem a Williams mohl zásluhou Pastora Maldonada po osmi letech slavit vítězství. Osmým pilotem, který vystoupal na příčku nejvyšší byl potom Kimi Räikkönen.
Mnohdy se o vítězství bojovalo na trati. Banalita? Ne tak úplně. (foto: Scuderia Ferrari)
Přestup Lewise HamiltonaKdyž Eddie Jordan poprvé uveřejnil žhavou novinku, že Lewis Hamilton by měl přestoupit k Mercedesu, většina to brala jako špatný vtip. Jake Humphrey však nedávno přiznal, že o jednáních britské hvězdy a německého týmu na BBC věděli všichni.
Nemohli to však "pustit ven" a proto vymysleli akci ve stylu Eddie Jordan: blázen nebo jasnovidec? Lewis Hamilton se nakonec opravdu rozhodl k radikální změně a to znamenalo, že ani on nezůstane v historických tabulkách po boku Jima Clarka v kolonce: závodil pouze za jeden tým.
Ještě rychlejší zastávky v boxechZastávky v boxech výrazně promlouvají do výsledků závodů. Své o tom vědí u McLarenu, kterým pomalé a nepovedené pitstopy kazily závody v úvodu sezony. Týmy se však letos na zlepšování práce v v boxové uličce hodně zaměřily.
Zdokonalovaly zvedáky i semaforové systémy. Také lidská práce musela být bezchybná a mechanici musejí být ve vynikající fyzické kondici. To vše vedlo k tomu, že se přezutí pneumatik velmi zrychlilo a padl nový rekord, když Jensona Buttona na Hockenheimu u McLarenu odbavili za 2,31s.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.