Adrian Newey přiznává, že ho v letošní sezóně nekonzistentní výkonnost vozu RB8 velmi frustrovala.
Po loňské dominanci byl úvod sezóny 2012 pro Red Bull poněkud náročnějším, jelikož vyhrál pouze 3 (v Bahrajnu, v Monaku a v Silverstone) z úvodních 13 závodů a jeho piloti měli k vedení šampionátu daleko. Nato však Sebastian Vettel vyhrál počínaje Singapurem čtyři závody za Sebou a na titul bylo zaděláno.
Na těžké počáteční okamžiky vzpomíná hlavní konstruktér vozu RB8 Newey: "Přišli jsme s vozem, který měl záblesky rychlosti. Sebastian vyhrál v Bahrajnu, Mark v Monaku. Nebyli jsme však tak konzistentní, jak jsme chtěli."
"Pro mě jako pro inženýra to bylo velmi frustrující, protože je pravdou, že jsme vozu a tomu, co se děje, pořádně nerozuměli. Udělali jsme pokrok ve Valencii a další v Singapuru, to nám vydláždilo cestu, během níž Sebastian čtyřikrát v poklusu vyhrál a přijal výzvu bojovat o vítězství v šampionátu," uvádí konstruktér Red Bullu pro Servus TV.
Šéf týmu Christian Horner si však uvědomuje, že po třech mistrovských sezónách v řadě nesmí usnout na vavřínech: "Nebezpečnou věcí ve Formuli 1 je podceňování vašich soupeřů. A v případě Ferrari, McLarenu, Mercedesu a Lotusu jsme letos viděli, že to jsou ohromně silné týmy, velmi motivované."
Sebastian Vettel letos poprvé vyhrál až v Bahrajnu, na další vítězství si pak musel 10 závodů počkat - v Singapuru mu však začaly žně (foto: Red Bull Racing)
"Nám se podařilo dosáhnout v posledních třech letech některých báječných věcí a samozřejmě budeme plně odhodláni udržet si ty trofeje, na jejichž zisku jsme tak tvrdě pracovali. Nic však nemůžete považovat za jisté, a to tvoří velkou část naší motivace před rokem 2013," dodává Horner.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.