Adrian Newey přiznává, že ho v letošní sezóně nekonzistentní výkonnost vozu RB8 velmi frustrovala.
Po loňské dominanci byl úvod sezóny 2012 pro Red Bull poněkud náročnějším, jelikož vyhrál pouze 3 (v Bahrajnu, v Monaku a v Silverstone) z úvodních 13 závodů a jeho piloti měli k vedení šampionátu daleko. Nato však Sebastian Vettel vyhrál počínaje Singapurem čtyři závody za Sebou a na titul bylo zaděláno.
Na těžké počáteční okamžiky vzpomíná hlavní konstruktér vozu RB8 Newey: "Přišli jsme s vozem, který měl záblesky rychlosti. Sebastian vyhrál v Bahrajnu, Mark v Monaku. Nebyli jsme však tak konzistentní, jak jsme chtěli."
"Pro mě jako pro inženýra to bylo velmi frustrující, protože je pravdou, že jsme vozu a tomu, co se děje, pořádně nerozuměli. Udělali jsme pokrok ve Valencii a další v Singapuru, to nám vydláždilo cestu, během níž Sebastian čtyřikrát v poklusu vyhrál a přijal výzvu bojovat o vítězství v šampionátu," uvádí konstruktér Red Bullu pro Servus TV.
Šéf týmu Christian Horner si však uvědomuje, že po třech mistrovských sezónách v řadě nesmí usnout na vavřínech: "Nebezpečnou věcí ve Formuli 1 je podceňování vašich soupeřů. A v případě Ferrari, McLarenu, Mercedesu a Lotusu jsme letos viděli, že to jsou ohromně silné týmy, velmi motivované."
Sebastian Vettel letos poprvé vyhrál až v Bahrajnu, na další vítězství si pak musel 10 závodů počkat - v Singapuru mu však začaly žně (foto: Red Bull Racing)
"Nám se podařilo dosáhnout v posledních třech letech některých báječných věcí a samozřejmě budeme plně odhodláni udržet si ty trofeje, na jejichž zisku jsme tak tvrdě pracovali. Nic však nemůžete považovat za jisté, a to tvoří velkou část naší motivace před rokem 2013," dodává Horner.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.