Lewis Hamilton si to bude moci příští rok dle šéfa Mercedesu Rosse Brawna rozdat o titul.
Hamilton letos podepsal podle britských médií tříletý kontrakt v hodnotě 60 milionů liber (1,86 mld. Kč). Sám se však vyjádřil, že jeho vliv na vůz se projeví nejdříve až ve druhé polovině sezóny 2013 a že sám s vítězstvími příští rok nepočítá.
Brawn, který v roce 2009 režíroval mistrovskou sezónu s Lewisovým letošním kolegou Jensonem Buttonem, ale věří, že s novou posilou z McLarenu mohou v příští sezóně dosáhnout totéž: "Myslím, že Lewis to jen bagatelizoval."
"Jsem si jistý, že ve svém srdci touží po vítězství v závodech a v kvalifikacích, ale chápe, jakou cestu musíme urazit. Velmi tvrdě pracujeme, abychom mu a Nicovi Rosbergovi poskytli příležitosti vyhrávat a získávat pole position. Je to naší ambicí a cílem," pokračuje šéf závodního týmu Mercedesu.
"Samozřejmě je rozhodující, abychom se ze současné formy zlepšili. Pokusíme se o to, i kdyby se nám nemělo podařit splnit veškeré naše cíle. Myslím, že na několik z nich bychom příští rok měli dosáhnout," uvádí Brawn.
Hamilton u Mercedesu nahradí odcházející legendu - Michaela Schumachera. Šéf Mercedesu se však na spolupráci s novou posilou těší.
"Velmi nás vzrušuje vyhlídka na spolupráci s Lewisem. Bude to pro nás všechny velmi zajímavé. Jsem si jistý, že bude jiný než Michael. Tým je také velmi nadšený tím, že budeme mít jezdce jeho kalibru. S tím, jak budeme mít lepší auto, piloti vůči nám samozřejmě také kritičtější," říká Brit.
Hamilton se raduje po vítězství v USA (foto: McLaren Mercedes)
Pilot McLarenu se svým budoucím kolegou Rosbergem vychází dobře, na dráze však budou soupeři: "S Nicem jsme společně létávali na závody, takže spolu hovoříme o mnoha věcech."
"Na dotaz, jak se jeho vůz chová, mi popíše jeho slabiny. V určitou dobu si společně sedneme a budeme o tom blíže diskutovat. Nechápejte to ale špatně: nebudeme blízkými kamarády, budeme tvrdými soupeři - stejně jako jsme byli s Jensonem. Jeden vůči druhému máme velký respekt. Budeme mít pozitivní vztah," věří Hamilton podle The Sun.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.