Lewis Hamilton si to bude moci příští rok dle šéfa Mercedesu Rosse Brawna rozdat o titul.
Hamilton letos podepsal podle britských médií tříletý kontrakt v hodnotě 60 milionů liber (1,86 mld. Kč). Sám se však vyjádřil, že jeho vliv na vůz se projeví nejdříve až ve druhé polovině sezóny 2013 a že sám s vítězstvími příští rok nepočítá.
Brawn, který v roce 2009 režíroval mistrovskou sezónu s Lewisovým letošním kolegou Jensonem Buttonem, ale věří, že s novou posilou z McLarenu mohou v příští sezóně dosáhnout totéž: "Myslím, že Lewis to jen bagatelizoval."
"Jsem si jistý, že ve svém srdci touží po vítězství v závodech a v kvalifikacích, ale chápe, jakou cestu musíme urazit. Velmi tvrdě pracujeme, abychom mu a Nicovi Rosbergovi poskytli příležitosti vyhrávat a získávat pole position. Je to naší ambicí a cílem," pokračuje šéf závodního týmu Mercedesu.
"Samozřejmě je rozhodující, abychom se ze současné formy zlepšili. Pokusíme se o to, i kdyby se nám nemělo podařit splnit veškeré naše cíle. Myslím, že na několik z nich bychom příští rok měli dosáhnout," uvádí Brawn.
Hamilton u Mercedesu nahradí odcházející legendu - Michaela Schumachera. Šéf Mercedesu se však na spolupráci s novou posilou těší.
"Velmi nás vzrušuje vyhlídka na spolupráci s Lewisem. Bude to pro nás všechny velmi zajímavé. Jsem si jistý, že bude jiný než Michael. Tým je také velmi nadšený tím, že budeme mít jezdce jeho kalibru. S tím, jak budeme mít lepší auto, piloti vůči nám samozřejmě také kritičtější," říká Brit.
Hamilton se raduje po vítězství v USA (foto: McLaren Mercedes)
Pilot McLarenu se svým budoucím kolegou Rosbergem vychází dobře, na dráze však budou soupeři: "S Nicem jsme společně létávali na závody, takže spolu hovoříme o mnoha věcech."
"Na dotaz, jak se jeho vůz chová, mi popíše jeho slabiny. V určitou dobu si společně sedneme a budeme o tom blíže diskutovat. Nechápejte to ale špatně: nebudeme blízkými kamarády, budeme tvrdými soupeři - stejně jako jsme byli s Jensonem. Jeden vůči druhému máme velký respekt. Budeme mít pozitivní vztah," věří Hamilton podle The Sun.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.