Většina kokpitů pro příští sezonu již je obsazena, nad některými místy se ale stále vznášejí otazníky. U koho ještě místo je a kdo jsou kandidáti na tato místa? Různé možnosti na svém blogu nastínil Joe Saward.
Dění ohledně F1 je nyní poměrně klidné, nepočítáme-li slovní výměny mezi prezidentem Ferrari Di Montezemolem a šéfem F1 Ecclestonem. Tak úplně klid ovšem není, stále zbývá několik volných sedaček a kandidátů na vstup či návrat do F1 rozhodně není málo.
Stále není definitivně rozhodnuto o druhé sedačce u Force Indie a Caterhamu. Dalo by se spekulovat i o kolegovi Kimiho Räikkönena u Lotusu. Tím však velmi pravděpodobně nadále bude Romain Grosjean, do kterého Lotus investoval rok učení a který i přes své četné chyby a kolize ukázal, že umí jezdit pěkně rychle.
Spekulovalo se také o tom, že by Francouze nahradil Kamuj Kobajaši, který byl u Sauberu, kde letos jezdil, nahrazen nováčkem Guttiérrezem. Existuje snad i malá šance na návrat Bruna Senny, který pro tým loni dělal třetího pilota a letos působil u Williamsu.
U Caterhamu to vypadá, že si své místo vedle ohlášeného Charlese Pica podrží Vitalij Petrov, který v posledním závodě zachránil týmu desáté místo v Poháru konstruktérů a tak i cenný přísun deseti milionů amerických dolarů. Nějaké peníze má i on sám, respektive jeho sponzoři, a zdá se, že je to víc, než by mohli nabídnout ostatní zájemci.
Zdá se tedy, že Bruno Senna má jedinou možnost, jak zůstat v F1, pokud by nechtěl znovu dělat testovacího pilota - usilovat o sedačku u Force Indie. Ta udělala letos velký pokrok, ale mohl by to být krok do neznáma. Vijay Mallya chce sice investovat do rozvoje infrastruktury týmu, aby nebyl závislý na technologiích ostatních (zejména pak McLarenu), ale to bude nějakou dobu trvat a také to bude něco stát.
Druhá sedačka u Lotusu bude pravděpodobně patřit Romainu Grosjeanovi,co ostatní volná místa? (foto: Lotus F1 Team)
Pokud jde o spojení Force Indie s McLarenem, tým z Wokingu může být nyní na indický tým trochu naštvaný. Tím, že Nico Hülkenberg přestupující k Sauberu vyřadil z posledního závodu Lewise Hamiltona, přišel McLaren o deset milionů dolarů za umístění v poháru konstruktérů.
Může zde ale být i strategický prvek - dá se předpokládat, že by se McLarenu líbilo, kdyby Force India skončila před týmem Mercedes. Němci by pak mohli usoudit, že vlastní tým není dobrý nápad a z F1 ho stáhnout a obnovit silné partnerství s McLarenem. Ten totiž nemá moc možností ohledně motorů. Renault už má plno a nedá se předpokládat, že by zrovna tento tým chtěl odebírat motory od Ferrari. To vše jsou ale jen spekulace.
S druhou sedačkou Force Indie je pak spojováno i několik dalších pilotů - Adrian Sutil, Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari, Jules Bianchi, Kamuj Kobajaši a kdokoliv, kdo má peníze. Tým sice tvrdí, že na penězích nezáleží, ale dobrý jezdec s penězi je vždy lepší, než dobrý jezdec bez nich. Přijít by mohl i Heikki Kovalainen. U Indů tak vypadá volba nejzajímavěji.
Poslední volnou sedačku má Marussia (delší dobu je s ní spojován Max Chilton). U ruského týmu nejspíše rozhodnou jen finance.
Nutno ještě podotknout, že tým HRT už příští rok asi opravdu neuvidíme a tím pádem máme o dvě místa méně. Bez práce jsou tak Pedro de la Rosa a Narain Karthikeyan.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.