Většina kokpitů pro příští sezonu již je obsazena, nad některými místy se ale stále vznášejí otazníky. U koho ještě místo je a kdo jsou kandidáti na tato místa? Různé možnosti na svém blogu nastínil Joe Saward.
Dění ohledně F1 je nyní poměrně klidné, nepočítáme-li slovní výměny mezi prezidentem Ferrari Di Montezemolem a šéfem F1 Ecclestonem. Tak úplně klid ovšem není, stále zbývá několik volných sedaček a kandidátů na vstup či návrat do F1 rozhodně není málo.
Stále není definitivně rozhodnuto o druhé sedačce u Force Indie a Caterhamu. Dalo by se spekulovat i o kolegovi Kimiho Räikkönena u Lotusu. Tím však velmi pravděpodobně nadále bude Romain Grosjean, do kterého Lotus investoval rok učení a který i přes své četné chyby a kolize ukázal, že umí jezdit pěkně rychle.
Spekulovalo se také o tom, že by Francouze nahradil Kamuj Kobajaši, který byl u Sauberu, kde letos jezdil, nahrazen nováčkem Guttiérrezem. Existuje snad i malá šance na návrat Bruna Senny, který pro tým loni dělal třetího pilota a letos působil u Williamsu.
U Caterhamu to vypadá, že si své místo vedle ohlášeného Charlese Pica podrží Vitalij Petrov, který v posledním závodě zachránil týmu desáté místo v Poháru konstruktérů a tak i cenný přísun deseti milionů amerických dolarů. Nějaké peníze má i on sám, respektive jeho sponzoři, a zdá se, že je to víc, než by mohli nabídnout ostatní zájemci.
Zdá se tedy, že Bruno Senna má jedinou možnost, jak zůstat v F1, pokud by nechtěl znovu dělat testovacího pilota - usilovat o sedačku u Force Indie. Ta udělala letos velký pokrok, ale mohl by to být krok do neznáma. Vijay Mallya chce sice investovat do rozvoje infrastruktury týmu, aby nebyl závislý na technologiích ostatních (zejména pak McLarenu), ale to bude nějakou dobu trvat a také to bude něco stát.
Druhá sedačka u Lotusu bude pravděpodobně patřit Romainu Grosjeanovi,co ostatní volná místa? (foto: Lotus F1 Team)
Pokud jde o spojení Force Indie s McLarenem, tým z Wokingu může být nyní na indický tým trochu naštvaný. Tím, že Nico Hülkenberg přestupující k Sauberu vyřadil z posledního závodu Lewise Hamiltona, přišel McLaren o deset milionů dolarů za umístění v poháru konstruktérů.
Může zde ale být i strategický prvek - dá se předpokládat, že by se McLarenu líbilo, kdyby Force India skončila před týmem Mercedes. Němci by pak mohli usoudit, že vlastní tým není dobrý nápad a z F1 ho stáhnout a obnovit silné partnerství s McLarenem. Ten totiž nemá moc možností ohledně motorů. Renault už má plno a nedá se předpokládat, že by zrovna tento tým chtěl odebírat motory od Ferrari. To vše jsou ale jen spekulace.
S druhou sedačkou Force Indie je pak spojováno i několik dalších pilotů - Adrian Sutil, Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari, Jules Bianchi, Kamuj Kobajaši a kdokoliv, kdo má peníze. Tým sice tvrdí, že na penězích nezáleží, ale dobrý jezdec s penězi je vždy lepší, než dobrý jezdec bez nich. Přijít by mohl i Heikki Kovalainen. U Indů tak vypadá volba nejzajímavěji.
Poslední volnou sedačku má Marussia (delší dobu je s ní spojován Max Chilton). U ruského týmu nejspíše rozhodnou jen finance.
Nutno ještě podotknout, že tým HRT už příští rok asi opravdu neuvidíme a tím pádem máme o dvě místa méně. Bez práce jsou tak Pedro de la Rosa a Narain Karthikeyan.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.