Většina kokpitů pro příští sezonu již je obsazena, nad některými místy se ale stále vznášejí otazníky. U koho ještě místo je a kdo jsou kandidáti na tato místa? Různé možnosti na svém blogu nastínil Joe Saward.
Dění ohledně F1 je nyní poměrně klidné, nepočítáme-li slovní výměny mezi prezidentem Ferrari Di Montezemolem a šéfem F1 Ecclestonem. Tak úplně klid ovšem není, stále zbývá několik volných sedaček a kandidátů na vstup či návrat do F1 rozhodně není málo.
Stále není definitivně rozhodnuto o druhé sedačce u Force Indie a Caterhamu. Dalo by se spekulovat i o kolegovi Kimiho Räikkönena u Lotusu. Tím však velmi pravděpodobně nadále bude Romain Grosjean, do kterého Lotus investoval rok učení a který i přes své četné chyby a kolize ukázal, že umí jezdit pěkně rychle.
Spekulovalo se také o tom, že by Francouze nahradil Kamuj Kobajaši, který byl u Sauberu, kde letos jezdil, nahrazen nováčkem Guttiérrezem. Existuje snad i malá šance na návrat Bruna Senny, který pro tým loni dělal třetího pilota a letos působil u Williamsu.
U Caterhamu to vypadá, že si své místo vedle ohlášeného Charlese Pica podrží Vitalij Petrov, který v posledním závodě zachránil týmu desáté místo v Poháru konstruktérů a tak i cenný přísun deseti milionů amerických dolarů. Nějaké peníze má i on sám, respektive jeho sponzoři, a zdá se, že je to víc, než by mohli nabídnout ostatní zájemci.
Zdá se tedy, že Bruno Senna má jedinou možnost, jak zůstat v F1, pokud by nechtěl znovu dělat testovacího pilota - usilovat o sedačku u Force Indie. Ta udělala letos velký pokrok, ale mohl by to být krok do neznáma. Vijay Mallya chce sice investovat do rozvoje infrastruktury týmu, aby nebyl závislý na technologiích ostatních (zejména pak McLarenu), ale to bude nějakou dobu trvat a také to bude něco stát.
Druhá sedačka u Lotusu bude pravděpodobně patřit Romainu Grosjeanovi,co ostatní volná místa? (foto: Lotus F1 Team)
Pokud jde o spojení Force Indie s McLarenem, tým z Wokingu může být nyní na indický tým trochu naštvaný. Tím, že Nico Hülkenberg přestupující k Sauberu vyřadil z posledního závodu Lewise Hamiltona, přišel McLaren o deset milionů dolarů za umístění v poháru konstruktérů.
Může zde ale být i strategický prvek - dá se předpokládat, že by se McLarenu líbilo, kdyby Force India skončila před týmem Mercedes. Němci by pak mohli usoudit, že vlastní tým není dobrý nápad a z F1 ho stáhnout a obnovit silné partnerství s McLarenem. Ten totiž nemá moc možností ohledně motorů. Renault už má plno a nedá se předpokládat, že by zrovna tento tým chtěl odebírat motory od Ferrari. To vše jsou ale jen spekulace.
S druhou sedačkou Force Indie je pak spojováno i několik dalších pilotů - Adrian Sutil, Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari, Jules Bianchi, Kamuj Kobajaši a kdokoliv, kdo má peníze. Tým sice tvrdí, že na penězích nezáleží, ale dobrý jezdec s penězi je vždy lepší, než dobrý jezdec bez nich. Přijít by mohl i Heikki Kovalainen. U Indů tak vypadá volba nejzajímavěji.
Poslední volnou sedačku má Marussia (delší dobu je s ní spojován Max Chilton). U ruského týmu nejspíše rozhodnou jen finance.
Nutno ještě podotknout, že tým HRT už příští rok asi opravdu neuvidíme a tím pádem máme o dvě místa méně. Bez práce jsou tak Pedro de la Rosa a Narain Karthikeyan.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.