Světová rada motosportu dnes v Istanbulu schválila změny kalendáře pro příští rok i pravidel. V roce 2014 se s novými motory nedočkáme tak výrazných úprav aerodynamiky, jak bylo dříve avizováno.
DataVelké ceny Německa bude v příštím roce přesunuta na 7. července, 21. červenec zůstane vyhrazen pro jiný evropský závod, který teprve musí být schválen (zřejmě Velká cena Turecka).
Technická pravidla 2013Budou zavedeny přísnější testy ohebnosti předních křídel.
Dojde k úpravám designu přední struktury chránící jezdce při převrácení vozu.
Minimální hmotnost bude zvýšena kvůli vyšší hmotnosti pneumatik.
Článek o 'Zásahu vyšší moci' (force majeure) při kvalifikaci bude smazán. FIA určí množství paliva, které, by auto potřebovalo k návratu do boxů, a přičte je k povinnému litrovému vzorku.
Vyšší silou budou testována všechna šasi (původně větší zátěží procházelo pouze jedno šasi, ostatní bylo testováno o 20 % nižší silou).
Sportovní pravidla 2013Z bezpečnostních důvodů bude umožněno využívání DRS během tréninků (a kvalifikace) pouze ve stejných místech, jako v závodě.
Večerka pro personál týmů bude ve čtvrtek večer rozšířena ze šesti na osm hodin, přičemž během sezóny budou umožněny pouze dvě (původně čtyři) výjimky.
Přední křídla budou testována ve čtyřech místo ve dvou místech (zdroj: FIA)
Technická pravidla 2014V rámci Technické pracovní skupiny a Pracovní skupiny pro pohonné jednotky F1 byl prodiskutován a schválen nový koncept s mnoha změnami.
Požadavek na jízdu v boxech výlučně za pomocí elektrické energie byl odložen na rok 2017.
Ve změnách v návrhu karosérií, které měly původně za cíl omezení přítlaku a odporu za účelem dosažení vyšší efektivity, došlo k návratu ke specifikaci pro rok 2012.
Minimální hmotnostní limit byl v rámci kompenzace za dodatečnou hmotnost pohonných jednotek zvýšen.
Více najdete na stránkách FIA zde.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.