Světová rada motosportu dnes v Istanbulu schválila změny kalendáře pro příští rok i pravidel. V roce 2014 se s novými motory nedočkáme tak výrazných úprav aerodynamiky, jak bylo dříve avizováno.
DataVelké ceny Německa bude v příštím roce přesunuta na 7. července, 21. červenec zůstane vyhrazen pro jiný evropský závod, který teprve musí být schválen (zřejmě Velká cena Turecka).
Technická pravidla 2013Budou zavedeny přísnější testy ohebnosti předních křídel.
Dojde k úpravám designu přední struktury chránící jezdce při převrácení vozu.
Minimální hmotnost bude zvýšena kvůli vyšší hmotnosti pneumatik.
Článek o 'Zásahu vyšší moci' (force majeure) při kvalifikaci bude smazán. FIA určí množství paliva, které, by auto potřebovalo k návratu do boxů, a přičte je k povinnému litrovému vzorku.
Vyšší silou budou testována všechna šasi (původně větší zátěží procházelo pouze jedno šasi, ostatní bylo testováno o 20 % nižší silou).
Sportovní pravidla 2013Z bezpečnostních důvodů bude umožněno využívání DRS během tréninků (a kvalifikace) pouze ve stejných místech, jako v závodě.
Večerka pro personál týmů bude ve čtvrtek večer rozšířena ze šesti na osm hodin, přičemž během sezóny budou umožněny pouze dvě (původně čtyři) výjimky.
Přední křídla budou testována ve čtyřech místo ve dvou místech (zdroj: FIA)
Technická pravidla 2014V rámci Technické pracovní skupiny a Pracovní skupiny pro pohonné jednotky F1 byl prodiskutován a schválen nový koncept s mnoha změnami.
Požadavek na jízdu v boxech výlučně za pomocí elektrické energie byl odložen na rok 2017.
Ve změnách v návrhu karosérií, které měly původně za cíl omezení přítlaku a odporu za účelem dosažení vyšší efektivity, došlo k návratu ke specifikaci pro rok 2012.
Minimální hmotnostní limit byl v rámci kompenzace za dodatečnou hmotnost pohonných jednotek zvýšen.
Více najdete na stránkách FIA zde.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.