Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery potvrdil, že jeho společnost by ráda prodloužila své působení ve Formuli 1, které zahájila znovu v roce 2011, na 8 - 10 let.
Italský dodavatel byl loni kritizován za své rychle degradující a opotřebovávající se pneumatiky, které přispěly k pestrým strategiím a velkému množství zastávek v boxech.
Ještě z počátku letošní sezóny týmy měly s pneumatikami problémy - nedokázaly je rychle zahřívat a optimálně s nimi pracovat. Inženýři jim však přišli na kloub a ke konci roku jsme již běžně vídávali pouze jednozastávkové strategie, kteří mnozí považovali za nudné.
Smlouva na dodávku pneumatik pro F1 pro Pirelli vyprší příští rok, Hembery však v rozhovoru pro ESPN přiznal, že by moc rádi pokračovali: "Jo. Nebylo by to za každou cenu, protože jsme obchodní společností a určité části světa se opravdu trápí."
"Ale co se týče konceptu, pokud všechny podmínky zůstanou schůdné, pak bychom rádi ve střednědobém horizontu pokračovali, čímž jsme se nikdy netajili a nikdy jsme se v tomto nezměnili. Pokud se však zároveň změní faktory, které jsou mimo naši kontrolu, pak to může změnit i náš náhled," uvádí Hembery.
Cílem Pirelli je dvakrát prodloužit smlouvu s F1: "Myslím, že většina lidí považuje 8 - 10 let za potřebnou dobu pro to, aby se vaše aktivita projevila i v prodejích, o což samozřejmě všichni usilují, pokud jsou do toho v jakékoliv formě zapojeni."
Měkká směs pneumatik Pirelli pro Michaela Schumachera (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nejedná se pro nás o pouhé sponzorství, jsme technickým sponzorem. Zřejmě si to ale vyžádá uzavření střednědobé smlouvy, abyste mohli z vašich investic získat co nejvíce," dodává sportovní ředitel Pirelli.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.