Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery potvrdil, že jeho společnost by ráda prodloužila své působení ve Formuli 1, které zahájila znovu v roce 2011, na 8 - 10 let.
Italský dodavatel byl loni kritizován za své rychle degradující a opotřebovávající se pneumatiky, které přispěly k pestrým strategiím a velkému množství zastávek v boxech.
Ještě z počátku letošní sezóny týmy měly s pneumatikami problémy - nedokázaly je rychle zahřívat a optimálně s nimi pracovat. Inženýři jim však přišli na kloub a ke konci roku jsme již běžně vídávali pouze jednozastávkové strategie, kteří mnozí považovali za nudné.
Smlouva na dodávku pneumatik pro F1 pro Pirelli vyprší příští rok, Hembery však v rozhovoru pro ESPN přiznal, že by moc rádi pokračovali: "Jo. Nebylo by to za každou cenu, protože jsme obchodní společností a určité části světa se opravdu trápí."
"Ale co se týče konceptu, pokud všechny podmínky zůstanou schůdné, pak bychom rádi ve střednědobém horizontu pokračovali, čímž jsme se nikdy netajili a nikdy jsme se v tomto nezměnili. Pokud se však zároveň změní faktory, které jsou mimo naši kontrolu, pak to může změnit i náš náhled," uvádí Hembery.
Cílem Pirelli je dvakrát prodloužit smlouvu s F1: "Myslím, že většina lidí považuje 8 - 10 let za potřebnou dobu pro to, aby se vaše aktivita projevila i v prodejích, o což samozřejmě všichni usilují, pokud jsou do toho v jakékoliv formě zapojeni."
Měkká směs pneumatik Pirelli pro Michaela Schumachera (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nejedná se pro nás o pouhé sponzorství, jsme technickým sponzorem. Zřejmě si to ale vyžádá uzavření střednědobé smlouvy, abyste mohli z vašich investic získat co nejvíce," dodává sportovní ředitel Pirelli.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.