Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery potvrdil, že jeho společnost by ráda prodloužila své působení ve Formuli 1, které zahájila znovu v roce 2011, na 8 - 10 let.
Italský dodavatel byl loni kritizován za své rychle degradující a opotřebovávající se pneumatiky, které přispěly k pestrým strategiím a velkému množství zastávek v boxech.
Ještě z počátku letošní sezóny týmy měly s pneumatikami problémy - nedokázaly je rychle zahřívat a optimálně s nimi pracovat. Inženýři jim však přišli na kloub a ke konci roku jsme již běžně vídávali pouze jednozastávkové strategie, kteří mnozí považovali za nudné.
Smlouva na dodávku pneumatik pro F1 pro Pirelli vyprší příští rok, Hembery však v rozhovoru pro ESPN přiznal, že by moc rádi pokračovali: "Jo. Nebylo by to za každou cenu, protože jsme obchodní společností a určité části světa se opravdu trápí."
"Ale co se týče konceptu, pokud všechny podmínky zůstanou schůdné, pak bychom rádi ve střednědobém horizontu pokračovali, čímž jsme se nikdy netajili a nikdy jsme se v tomto nezměnili. Pokud se však zároveň změní faktory, které jsou mimo naši kontrolu, pak to může změnit i náš náhled," uvádí Hembery.
Cílem Pirelli je dvakrát prodloužit smlouvu s F1: "Myslím, že většina lidí považuje 8 - 10 let za potřebnou dobu pro to, aby se vaše aktivita projevila i v prodejích, o což samozřejmě všichni usilují, pokud jsou do toho v jakékoliv formě zapojeni."
Měkká směs pneumatik Pirelli pro Michaela Schumachera (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nejedná se pro nás o pouhé sponzorství, jsme technickým sponzorem. Zřejmě si to ale vyžádá uzavření střednědobé smlouvy, abyste mohli z vašich investic získat co nejvíce," dodává sportovní ředitel Pirelli.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.