Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali se minulý týden zúčastnil fóra se zástupci španělských novin. Této Situace využil ke svému hodnocení sezóny.
"Byla to neuvěřitelná sezóny a já věřím, že si Fernando titul opravdu zasloužil. Neříkám to jenom proto, že je jedním z našich pilotů, tento názor sdílím s většinou jeho kolegů a pozorovatelů," uvedl Domenicali.
Co scházelo? "Rychlejší auto a trocha štěstí, vzhledem k tomu, že v podstatě odjel o dva závody méně než jeho soupeři. Nyní je to na nás, abychom mu a jeho týmovému kolegovi Felipemu Massovi, který byl ve druhé části sezóny skvělý - nejen v dosažených výsledcích, ale i jakožto týmový hráč, poskytli lepší auto, zejména v kvalifikacích."
"Fernandovu sezónu bych ohodnotil desítkou: je fantastickým pilotem, který kombinuje svůj talent s naší skupinou lidí. Jede na jistotu, když potřebuje, a tlačí to správným směrem, když se věci nevyvíjejí tak, jak by měly. Je to čest mít ho v týmu," chválí Španěla šéf Ferrari.
"Ano, nyní to jsou dva ze tří případů, kdy jsme o titul přišli v posledním závodě a je to těžké: jako pro boxera, když dostane ránu do břicha. My na to však reagujeme a můžu vám říci, že v Maranellu panuje obrovská touha vyhrát odvetu. Příští rok chceme zvítězit a být nejlepšími.
Abyste uspěli v tak komplexním sportu, jako je Formule 1, nestačí mít jen rychlé auto: musíte mít také nejlepšího jezdce, což my máme. Potřebujete ale také spolehlivost a to nejlepší v oblasti strategie, práce v boxech a trochu štěstí."
Fernando Alonso v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
"V šampionátu, který právě skončil, jsme měli nejlepšího jezdce, nejlepší spolehlivost a excelovali jsme také při práci na boxové zídce i během zastávek. Scházelo to auto, přestože jsme se dokázali dostat do hry po velmi komplikovaném začátku.
Také nám scházelo trochu štěstí, obzvlášť při incidentech ve Spa a v Suzuce. Proto bych Ferrari dal sedmičku, ačkoliv - stejně jako prezident Montezemolo - jsem hrdý na práci, kterou jsme odvedli. Příští rok se musíme pokusit zlepšit v oblastech, kde jsme se těm nejlepším nevyrovnali, ale zároveň si udržet naše silné stránky," citují Domenicaliho oficiální internetové stránky Ferrari.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.