Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali se minulý týden zúčastnil fóra se zástupci španělských novin. Této Situace využil ke svému hodnocení sezóny.
"Byla to neuvěřitelná sezóny a já věřím, že si Fernando titul opravdu zasloužil. Neříkám to jenom proto, že je jedním z našich pilotů, tento názor sdílím s většinou jeho kolegů a pozorovatelů," uvedl Domenicali.
Co scházelo? "Rychlejší auto a trocha štěstí, vzhledem k tomu, že v podstatě odjel o dva závody méně než jeho soupeři. Nyní je to na nás, abychom mu a jeho týmovému kolegovi Felipemu Massovi, který byl ve druhé části sezóny skvělý - nejen v dosažených výsledcích, ale i jakožto týmový hráč, poskytli lepší auto, zejména v kvalifikacích."
"Fernandovu sezónu bych ohodnotil desítkou: je fantastickým pilotem, který kombinuje svůj talent s naší skupinou lidí. Jede na jistotu, když potřebuje, a tlačí to správným směrem, když se věci nevyvíjejí tak, jak by měly. Je to čest mít ho v týmu," chválí Španěla šéf Ferrari.
"Ano, nyní to jsou dva ze tří případů, kdy jsme o titul přišli v posledním závodě a je to těžké: jako pro boxera, když dostane ránu do břicha. My na to však reagujeme a můžu vám říci, že v Maranellu panuje obrovská touha vyhrát odvetu. Příští rok chceme zvítězit a být nejlepšími.
Abyste uspěli v tak komplexním sportu, jako je Formule 1, nestačí mít jen rychlé auto: musíte mít také nejlepšího jezdce, což my máme. Potřebujete ale také spolehlivost a to nejlepší v oblasti strategie, práce v boxech a trochu štěstí."
Fernando Alonso v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
"V šampionátu, který právě skončil, jsme měli nejlepšího jezdce, nejlepší spolehlivost a excelovali jsme také při práci na boxové zídce i během zastávek. Scházelo to auto, přestože jsme se dokázali dostat do hry po velmi komplikovaném začátku.
Také nám scházelo trochu štěstí, obzvlášť při incidentech ve Spa a v Suzuce. Proto bych Ferrari dal sedmičku, ačkoliv - stejně jako prezident Montezemolo - jsem hrdý na práci, kterou jsme odvedli. Příští rok se musíme pokusit zlepšit v oblastech, kde jsme se těm nejlepším nevyrovnali, ale zároveň si udržet naše silné stránky," citují Domenicaliho oficiální internetové stránky Ferrari.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.