Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali se minulý týden zúčastnil fóra se zástupci španělských novin. Této Situace využil ke svému hodnocení sezóny.
"Byla to neuvěřitelná sezóny a já věřím, že si Fernando titul opravdu zasloužil. Neříkám to jenom proto, že je jedním z našich pilotů, tento názor sdílím s většinou jeho kolegů a pozorovatelů," uvedl Domenicali.
Co scházelo? "Rychlejší auto a trocha štěstí, vzhledem k tomu, že v podstatě odjel o dva závody méně než jeho soupeři. Nyní je to na nás, abychom mu a jeho týmovému kolegovi Felipemu Massovi, který byl ve druhé části sezóny skvělý - nejen v dosažených výsledcích, ale i jakožto týmový hráč, poskytli lepší auto, zejména v kvalifikacích."
"Fernandovu sezónu bych ohodnotil desítkou: je fantastickým pilotem, který kombinuje svůj talent s naší skupinou lidí. Jede na jistotu, když potřebuje, a tlačí to správným směrem, když se věci nevyvíjejí tak, jak by měly. Je to čest mít ho v týmu," chválí Španěla šéf Ferrari.
"Ano, nyní to jsou dva ze tří případů, kdy jsme o titul přišli v posledním závodě a je to těžké: jako pro boxera, když dostane ránu do břicha. My na to však reagujeme a můžu vám říci, že v Maranellu panuje obrovská touha vyhrát odvetu. Příští rok chceme zvítězit a být nejlepšími.
Abyste uspěli v tak komplexním sportu, jako je Formule 1, nestačí mít jen rychlé auto: musíte mít také nejlepšího jezdce, což my máme. Potřebujete ale také spolehlivost a to nejlepší v oblasti strategie, práce v boxech a trochu štěstí."
Fernando Alonso v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
"V šampionátu, který právě skončil, jsme měli nejlepšího jezdce, nejlepší spolehlivost a excelovali jsme také při práci na boxové zídce i během zastávek. Scházelo to auto, přestože jsme se dokázali dostat do hry po velmi komplikovaném začátku.
Také nám scházelo trochu štěstí, obzvlášť při incidentech ve Spa a v Suzuce. Proto bych Ferrari dal sedmičku, ačkoliv - stejně jako prezident Montezemolo - jsem hrdý na práci, kterou jsme odvedli. Příští rok se musíme pokusit zlepšit v oblastech, kde jsme se těm nejlepším nevyrovnali, ale zároveň si udržet naše silné stránky," citují Domenicaliho oficiální internetové stránky Ferrari.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce