Mnohými je považován právě Adrian Newey za strůjce úspěchů týmu Red Bull. Podle jeho slov však 3 tituly Sebastian Vettel nezískal díky lepšímu vozu, ale jdou na jeho účet.
Adrian Newey odhaluje, že by bylo chybou podceňovat schopnosti Sebastiana Vettela, který s týmem získal 3 tituly, a přičítat je na vrub výkonnějšího vozu. Nejmladší trojnásobný světový šampion v minulých třech letech profitoval z vozu, který byl velmi často tím nejlepším ve startovním poli. Podle Neweyho to ale 25letý jezdec rozhodně neměl jednoduché. Vyzdvihuje jeho čistou závodní rychlost a schopnost podílet se na vývoji vozu.
"Tohle [zpětná vazba pro techniky týmu] je jednou z věcí, kterou umí ti nejlepší. Skvělou věcí na motorsportu je, že je to kombinace muže a stroje. Je velmi těžké odhadnout důležitost jednoho nebo druhého. Musíte mít správnou kombinaci. Nemohli byste uspět, kdybyste měli podprůměrného jezdce a naopak. To je na tom fantastické," říká uznávaný konstruktér pro Autosport.
Vettel je obecně považován za jednoho z nejvíce pracovitých jezdců, který přesně ví, co od vozu chce. Právě tohle položilo základy k úspěšnému partnerství Vettel-Newey. Z kraje sezony měli problémy s vozem a Vettelovi se nelíbila úprava výfuků představená na posledním testu před začátkem sezony. V dubnové VC Číny jel dokonce teď už trojnásobný mistr světa se starší verzí výfuků, Newey se zaměřil tudíž především na vůz Marka Webbera. Po VC ale i Němec uznal potenciál nového řešení.
Newey věří, že právě jezdec je klíčový k tomu, aby tým porozuměl nasbíraným datům: "Když umí jezdec popsat skutečnou situaci, tak je to klíčové pro vztah mezi inženýry a jezdcem. Na autě sice máme stovku senzorů, ale když si nejsem jistý, tak potřebuji, aby mi jezdec situaci uměl popsat. Nakonec se stejně řídíte tím, co říká pilot.
Vettel v Brazílii v cestě za titulem, již třetím (foto: Red Bull Racing)
Velmi často jezdec například přizpůsobí svůj jezdecký styl vozu, a pak jsou Vám senzory k ničemu. Sice Vám řeknou výsledek, ale neřeknou Vám proč. Ve dvojici Vettel-Webber máme skvělý pár v otázce zpětné vazby. Sebastian je velmi bystrý a velkým citem v určitých oblastech." Právě Alonso, který ztratil na Vettela v konečném účtování 3 body, často zdůrazňoval přínos Adriana Neweyho.
Často to bylo interpretováno tak, že Španěl snižuje kvality svého soupeře. Jenže právě on uznává Němce jako velmi schopného protivníka. Celá situace spíše vyplývala ze situace, kdy byl Alonso frustrován tím, že nemá tak konkurenceschopné auto. "Nebojujeme pouze proti Sebastianovi. Bojujeme také proti Adrianu Neweymu," řekl jezdec Ferrari minulý měsíc při GP Indie.
Samotný Newey ale uznává, že partnerství s Vettelem není vždy úplně bezchybné. Brit ale věří, že způsob, jakým v posledních závodech o titul zabojoval a jak jej nakonec získal, ukazuje na jeho mentální sílu. "Všichni jsme lidé, a tak děláme chyby, dokonce i Sebastian. Je ale velmi inteligentní, a tak když udělá chybu, tak se z ní poučí. Mentálně je velmi dobře připravený. Do posledních závodů vstupoval z pozice favorita a to na něj pochopitelně vytvářelo velký tlak. Ale vyrovnal se s ním brilantně."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.