Bernie Ecclestone popsal závar kolem údajného předjíždění Vettela pod žlutými vlajkami s následnou žádostí Ferrari o vyjasnění jako "naprostý vtip."
O legálnosti Vettelova šestého místa v poslední Velké ceně Brazílie, kde si tímto výkonem zajistil třetí titul mistra světa, některá média dlouho spekulovala.
Šlo zejména o předjetí Jeana-Erica Vergneho ve 4. kole, kde však většina na nekvalitním záznamu zprvu přehlídla traťového komisaře mávajícího zelenou vlajkou. Proč bylo vše v pořádku a Ferrari nemohlo protestovat, o tom jsme vás informovali zde.
Jak celou záležitost vnímá promotér Formule 1 Bernie Ecclestone: "Je to škoda, protože všechno šlo tak hladce. Byl to super závod, super šampionát. Nyní všichni hovoří o tom. Problém je, že nikdo neví, co se děje."
Argument Ferrari, které požadovalo po FIA vysvětlení, protože po více než 30 min po skončení závodu se proti výsledkům již odvolávat nemohlo, považuje Ecclestone za špatný: "V pravidlech normálně máte možnost protestovat. Ferrari ten čas prošvihlo."
Trojnásobný mistr světa Sebastian Vettel (vlevo) s Berniem Ecclestonem (foto: Red Bull Racing)
"Pak tam bylo máváno zelenou vlajkou, což nikdo nerozporuje. Je to naprostý vtip. To, co v tom dopise říkají, je špatné. Nemyslím si, že je třeba něco podnikat. Je to úplně špatné. Osobně si myslím, že to na Ferrari moc nesedí. Podle mě chtěli strašně vyhrát, ale nic se nestalo.
Co mohou dělat? Podniknout něco u civilního soudu? Možná. Ale to je špatné ještě dříve, než to začne," dodává pro Telegraph Ecclestone, který si o tom ještě hodlá popovídat s prezidentem Ferrari Lucou di Montezemolem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.