Bernie Ecclestone popsal závar kolem údajného předjíždění Vettela pod žlutými vlajkami s následnou žádostí Ferrari o vyjasnění jako "naprostý vtip."
O legálnosti Vettelova šestého místa v poslední Velké ceně Brazílie, kde si tímto výkonem zajistil třetí titul mistra světa, některá média dlouho spekulovala.
Šlo zejména o předjetí Jeana-Erica Vergneho ve 4. kole, kde však většina na nekvalitním záznamu zprvu přehlídla traťového komisaře mávajícího zelenou vlajkou. Proč bylo vše v pořádku a Ferrari nemohlo protestovat, o tom jsme vás informovali zde.
Jak celou záležitost vnímá promotér Formule 1 Bernie Ecclestone: "Je to škoda, protože všechno šlo tak hladce. Byl to super závod, super šampionát. Nyní všichni hovoří o tom. Problém je, že nikdo neví, co se děje."
Argument Ferrari, které požadovalo po FIA vysvětlení, protože po více než 30 min po skončení závodu se proti výsledkům již odvolávat nemohlo, považuje Ecclestone za špatný: "V pravidlech normálně máte možnost protestovat. Ferrari ten čas prošvihlo."
Trojnásobný mistr světa Sebastian Vettel (vlevo) s Berniem Ecclestonem (foto: Red Bull Racing)
"Pak tam bylo máváno zelenou vlajkou, což nikdo nerozporuje. Je to naprostý vtip. To, co v tom dopise říkají, je špatné. Nemyslím si, že je třeba něco podnikat. Je to úplně špatné. Osobně si myslím, že to na Ferrari moc nesedí. Podle mě chtěli strašně vyhrát, ale nic se nestalo.
Co mohou dělat? Podniknout něco u civilního soudu? Možná. Ale to je špatné ještě dříve, než to začne," dodává pro Telegraph Ecclestone, který si o tom ještě hodlá popovídat s prezidentem Ferrari Lucou di Montezemolem.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.