Lewis Hamilton vstupuje do své poslední Grand Prix za tým McLaren za ne zcela dobrých podmínek, v týdnu se do něj dvakrát opřel muž, který jej do F1 dovedl - Ron Dennis.
Před nedělní Velkou cenou Brazilie deník Sportsmail potvrdil, že Ron Dennis nebyl přítomný na terase hotelu Hilton v americkém Austinu, kde se Lewis minulou sobotu loučil s týmem. Jak Ron Dennis tak Martin Whitmarsch přitom před nedávnem pronesly velmi emotivní řeč, ve které připustili, že Lewis bude celému týmu chybět.
Poté se však Ron rozhodl, že se nezúčastní akce, kterou mluvčí týmu popsal jako "důležitý koktejlový večírek s představiteli Exxon Mobil, na které byl čestným hostem." V neděli pak Lewis dokázal díky velmi působivému výkonu přímo na dráze ve velké ceně zvítězit. Tradicí McLarenu je společná fotka celého týmu v červených tričkách společnosti Vodafone, Dennis však s kamennou tváří účast focení odmítl.
Běžně se přitom s týmem po vyhraném závodu fotí také Dennis, jedinou vyjímkou byla VC Itálie letošního roku, kde opět vyhrál Hamilton. Dennis, který je mnohými považován za velmi specifickou osobu, každopádně je to velmi puntičkářský manažer, nikdy v minulosti neměl se svými jezdci takový vztah, jako je tomu například u Ferrari v případě Fernanda Alonsa. Bývalý šéf závodního týmu také neodcestoval do Sao Paula, kde Hamilton pojede poslední závod s McLarenem.
Ron zůstává co se projevovaných emocí týče chladný
Poslední události jen ukazují na to, jak se vztah těchto dvou mužů změnil. McLaren se pochopitelně snaží veškeré problémy ututlat. Má se za to, že počátek celého sporu se datuje do léta letošního roku, kdy se rozběhla vyjednávání o nové smlouvě. Snad mělo dojít k nějakému incidentu, který kdyby se dostal na veřejnost, tak by to mohl být svým způsobem pro Dennise trapný.
Zdroj přímo z F1, který si nepřál být jmenován, říká: "Nevím, co se stalo. Každý dělá chyby a Ron udělal chybu. Nemyslím si ale, že by bylo fér o tom veřejně hovořit." Mezi spoustou zaměstnanců McLarenu a Lewisem Hamiltonem zůstává dobrý vztah.
Například mezi Whitmarshem a Hamiltonem nebyl odchodem k Mercedesu zřejmě nijak narušen. Naopak největší problém měl vzniknout mezi jezdcem a jeho bývalým šéfem. U téměř všech bývalých jezdců McLarenu, s vyjímkou Mikky Häkkinena, došlo k tomu, že jezdci časem označili způsob vedení týmu ze strany Dennise za příliš diktatorský.
Není třeba snad ani připomínat, že vztah Hamilton - Dennis trval dlouhá léta. Teprve 10letý Hamilton se s Dennisem poprvé setkal při předávání ocenění Autosportu. Mladík tehdy požádal o autogram a řekl: "Ahoj, já jsem Lewis Hamilton. Vyhrál jsem šampionát motokár a jednoho dne chci jezdit ve vašem autě." Dostalo se mu též odpovědi: "Zavolej mi za 9 let a uvidíme, co budeme moci udělat."
Během letošní Velké ceny Kanady (foto: McLaren Mercedes)
Ve skutečnosti k podpisu smlouvy došlo už v Hamiltonových 12 letech a v roce 2007 vstoupil do F1 s týmem McLaren. Brita zprvu zastupoval jeho otec, Anthony Hamilton, ale časem se jejich profesionální kariéry oddělily a o Lewise se začala starat společnost XIX Entertainment, která Ronovi do oka zrovna nepadla.
Toho také naštvala například srpnová kauza, kdy Hamilton uveřejnil telemetrii McLarenu na Twitter. I přes všechny výše zmíněné fakty mluvčí McLarenu říká: "Lewis a Ron spolu plánují v budoucnu vycházet v dobrém, jak již oba několikrát v minulosti zdůraznili."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.