Lewis Hamilton vstupuje do své poslední Grand Prix za tým McLaren za ne zcela dobrých podmínek, v týdnu se do něj dvakrát opřel muž, který jej do F1 dovedl - Ron Dennis.
Před nedělní Velkou cenou Brazilie deník Sportsmail potvrdil, že Ron Dennis nebyl přítomný na terase hotelu Hilton v americkém Austinu, kde se Lewis minulou sobotu loučil s týmem. Jak Ron Dennis tak Martin Whitmarsch přitom před nedávnem pronesly velmi emotivní řeč, ve které připustili, že Lewis bude celému týmu chybět.
Poté se však Ron rozhodl, že se nezúčastní akce, kterou mluvčí týmu popsal jako "důležitý koktejlový večírek s představiteli Exxon Mobil, na které byl čestným hostem." V neděli pak Lewis dokázal díky velmi působivému výkonu přímo na dráze ve velké ceně zvítězit. Tradicí McLarenu je společná fotka celého týmu v červených tričkách společnosti Vodafone, Dennis však s kamennou tváří účast focení odmítl.
Běžně se přitom s týmem po vyhraném závodu fotí také Dennis, jedinou vyjímkou byla VC Itálie letošního roku, kde opět vyhrál Hamilton. Dennis, který je mnohými považován za velmi specifickou osobu, každopádně je to velmi puntičkářský manažer, nikdy v minulosti neměl se svými jezdci takový vztah, jako je tomu například u Ferrari v případě Fernanda Alonsa. Bývalý šéf závodního týmu také neodcestoval do Sao Paula, kde Hamilton pojede poslední závod s McLarenem.
Ron zůstává co se projevovaných emocí týče chladný
Poslední události jen ukazují na to, jak se vztah těchto dvou mužů změnil. McLaren se pochopitelně snaží veškeré problémy ututlat. Má se za to, že počátek celého sporu se datuje do léta letošního roku, kdy se rozběhla vyjednávání o nové smlouvě. Snad mělo dojít k nějakému incidentu, který kdyby se dostal na veřejnost, tak by to mohl být svým způsobem pro Dennise trapný.
Zdroj přímo z F1, který si nepřál být jmenován, říká: "Nevím, co se stalo. Každý dělá chyby a Ron udělal chybu. Nemyslím si ale, že by bylo fér o tom veřejně hovořit." Mezi spoustou zaměstnanců McLarenu a Lewisem Hamiltonem zůstává dobrý vztah.
Například mezi Whitmarshem a Hamiltonem nebyl odchodem k Mercedesu zřejmě nijak narušen. Naopak největší problém měl vzniknout mezi jezdcem a jeho bývalým šéfem. U téměř všech bývalých jezdců McLarenu, s vyjímkou Mikky Häkkinena, došlo k tomu, že jezdci časem označili způsob vedení týmu ze strany Dennise za příliš diktatorský.
Není třeba snad ani připomínat, že vztah Hamilton - Dennis trval dlouhá léta. Teprve 10letý Hamilton se s Dennisem poprvé setkal při předávání ocenění Autosportu. Mladík tehdy požádal o autogram a řekl: "Ahoj, já jsem Lewis Hamilton. Vyhrál jsem šampionát motokár a jednoho dne chci jezdit ve vašem autě." Dostalo se mu též odpovědi: "Zavolej mi za 9 let a uvidíme, co budeme moci udělat."
Během letošní Velké ceny Kanady (foto: McLaren Mercedes)
Ve skutečnosti k podpisu smlouvy došlo už v Hamiltonových 12 letech a v roce 2007 vstoupil do F1 s týmem McLaren. Brita zprvu zastupoval jeho otec, Anthony Hamilton, ale časem se jejich profesionální kariéry oddělily a o Lewise se začala starat společnost XIX Entertainment, která Ronovi do oka zrovna nepadla.
Toho také naštvala například srpnová kauza, kdy Hamilton uveřejnil telemetrii McLarenu na Twitter. I přes všechny výše zmíněné fakty mluvčí McLarenu říká: "Lewis a Ron spolu plánují v budoucnu vycházet v dobrém, jak již oba několikrát v minulosti zdůraznili."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.