Tým Caterham podepsal víceletou smlouvu s Charlesem Picem, který letos závodil za Marusii.
Šéf závodního týmu Caterham F1 - Cyril Abiteboul, uvádí: "Jsme šťastní, že se Charles rozhodl k nám připojit ve své druhé sezóně v F1 a dále. Těšíme se na spolupráci s mladým jezdcem, který očividně ve své úvodní sezóně ukázal, že má rychlost, umění i potřebné vystupování pro to, aby nám pomohl splnit naše cíle.
V sezóně 2012 jsme monitorovali pokrok, který Charles činil, když nás v kvalifikacích několikrát prohnal. Je jasné, že je zvláštním talentem. V průběhu roku podával extrémně dobré výkony ve srovnání se zkušeným týmovým kolegou a my se těšíme na to, že se dále rozvine v prostředí, které mu v roce 2013 a dále poskytneme.
Budeme spolu dále růst. Jeho energie a image, kterou našemu týmu a svým partnerům přinese, bude pozitivně ovlivňovat sezónu, která leží před námi. To, že můžeme učinit toto oznámení před koncem sezóny, umožní Charlesovi a týmu se plně připravit na rok 2013 a rychle přijít na to, jak co nejlépe využít pohonnou jednotku Renault Sport F1 a Red Bull Technology, která pro něj bude nová."
Charles Pic si letos v Marusií nevedl špatně, podle Caterhamu je velkým talentem(foto: Marussia F1 Team)
Pic nadšeně dodává: "Jsem velmi hrdý na to, že můžu potvrdit svůj přestup k Caterhamu F1 příští rok. Těším se na mnoho sezón úspěšné závodní spolupráce. Jsem nadšený, že budu mít příležitost růst v týmu, který má technické vztahy s několika globálními francouzskými společnostmi včetně Renaultu a Total, a oficiálního partnerství s EADS.
Je jasné, že tým má velké ambice: investice, které již učinil, a přijatá rozhodnutí v několika posledních měsících ukazují, jak jsou akcionáři odhodlaní uspět. Demonstruje to jejich ochotu činit pokroky..
Jsem velmi nadšený z toho, že svůj druhý rok v F1 začnu v týmu, který má tak velký potenciál. Caterham F1 má vše k dispozici, aby se dostal do pozice bojovat s týmy před sebou. Vím, jak je tým odhodlaný dělat pokroky a těším se, že budu hrát svou úlohu v jejich postupu vpřed na roštu," dodává mladý Francouz.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace