Felipe Massa na tiskové konferenci v Brazílii uvedl, že chce vyhrát svůj domácí závod a pomoct tím svému týmovému kolegovi Fernandovi Alonsovi k titulu.
Ferrari jasně protěžuje svou jedničku Alonsa, který musí v Brazílii získat o 14 bodů více než lídr šampionátu Sebastian Vettel. Massa, který na Interlagosu vyhrál v roce 2006 a 2008 si myslí, že nejlépe pomůže Alonsovi tak, že nedělní velkou cenu vyhraje on.
"Potřetí vyhrát, to je ten správný směr uvažování. Zkrátka myslet na vítězství," řekl Massa na včerejší tiskové konferenci. "Zde se pro mě jedná o zvláštní závod a já se pokusím vyhrát. Snad Fernando bude moci dojet druhý a bez problémů zvítězit v šampionátu."
Brazilec se ve druhé části sezóny zlepšil a jeho sebevědomí stoupá. Uvědomuje si, že s podobně dobrými výkony bude muset začít i příští sezónu: "Byla to velmi náročná sezóna ve srovnání s ostatními. V některých závodech jsem se trápil, v jiných ne. Vždy se něco dělo a někdy jsem nemohl dojet na té správné pozici."
"Ale po srpnu se vše zlepšilo. Byli jsme schopni dát dohromady ty správné výsledky v každém závodě a já si myslím, že se jednalo o velmi dobrou druhou část sezóny a velmi dobrou přípravu na příští rok," dodává Massa.
Felipe v Brazílii nastoupí s novou přilbou (foto: Scuderia Ferrari)
Další snímky z Brazílie najdete zde.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.