Podle technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa budou muset být příští rok dvě DRS zóny na všech tratích, má-li si tento systém zachovat svou efektivitu.
Letos bylo využívání systému pro snížení přítlak (DRS) na zadním křídle v trénincích a v kvalifikacích možné kdekoliv, pokud nepršelo. Pro závod však FIA stanovovala jedinou, občas i dvě zóny, kde mohli jezdci tuto pomůcku využívat pro snadnější předjíždění soupeřů.
To se však příští rok změní, podle Mezinárodní automobilové federace jej v trénincích a v kvalifikaci bude možné využívat pouze ve stejných místech, jako v závodech. Dvě DRS zóny budou příští rok dle technického ředitele McLarenu zapotřebí všude, aby týmy měli proč zvažovat využití delších převodů.
"Věříme, že obzvlášť pokud Charlie [Whiting] stanoví dvě DRS zóny na každém okruhu, což hodlá udělat, bude to dostatečným podnětem pro řádné nastavení převodových poměrů - v podstatě tak, jak to děláme dnes, kdy můžeme DRS volně používat," popisuje v dnešním telekonferenčním hovoru s novináři Lowe.
Podle něj je DRS dobrým řešením dlouho přetrvávajícího problému s předjížděním: "Za ta léta se toho vyzkoušelo hodně. DRS má alespoň možnost to umožnit. Na některých okruzích k tomu ale nedochází.
Myslím, že dobrým příkladem toho je Indie. Vlastně to bylo překvapivé, protože tam je dlouhá rovinka, ale nezdálo se, že by umožňovalo předjíždění. Na jiných okruzích pak to je naopak velmi jednoduché."
Jenson Button v Austinu s aktivovaným DRS (foto: McLaren Mercedes)
"Možná bychom se na to měli podívat a vyvážit to na nich. Obecně si ale myslím, že to funguje dobře. Neslyším, že by lidé o tom hovořili jako o pevném či umělém řešení. Myslím, že to je něco, s čím si pilot může taktický hrát a s velkým uměním využít.
Viděli jsme to v neděli u Lewise a Sebastiana. Byl to férový souboj, velmi, velmi těsný duel. Lewis se nakonec dostal dopředu s využitím DRS, ale nebylo to jednoduché a všichni obdivovali umění, s jakým to provedl. Takže to obecně funguje velmi, velmi dobře," dodává Lowe.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.