Podle technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa budou muset být příští rok dvě DRS zóny na všech tratích, má-li si tento systém zachovat svou efektivitu.
Letos bylo využívání systému pro snížení přítlak (DRS) na zadním křídle v trénincích a v kvalifikacích možné kdekoliv, pokud nepršelo. Pro závod však FIA stanovovala jedinou, občas i dvě zóny, kde mohli jezdci tuto pomůcku využívat pro snadnější předjíždění soupeřů.
To se však příští rok změní, podle Mezinárodní automobilové federace jej v trénincích a v kvalifikaci bude možné využívat pouze ve stejných místech, jako v závodech. Dvě DRS zóny budou příští rok dle technického ředitele McLarenu zapotřebí všude, aby týmy měli proč zvažovat využití delších převodů.
"Věříme, že obzvlášť pokud Charlie [Whiting] stanoví dvě DRS zóny na každém okruhu, což hodlá udělat, bude to dostatečným podnětem pro řádné nastavení převodových poměrů - v podstatě tak, jak to děláme dnes, kdy můžeme DRS volně používat," popisuje v dnešním telekonferenčním hovoru s novináři Lowe.
Podle něj je DRS dobrým řešením dlouho přetrvávajícího problému s předjížděním: "Za ta léta se toho vyzkoušelo hodně. DRS má alespoň možnost to umožnit. Na některých okruzích k tomu ale nedochází.
Myslím, že dobrým příkladem toho je Indie. Vlastně to bylo překvapivé, protože tam je dlouhá rovinka, ale nezdálo se, že by umožňovalo předjíždění. Na jiných okruzích pak to je naopak velmi jednoduché."
Jenson Button v Austinu s aktivovaným DRS (foto: McLaren Mercedes)
"Možná bychom se na to měli podívat a vyvážit to na nich. Obecně si ale myslím, že to funguje dobře. Neslyším, že by lidé o tom hovořili jako o pevném či umělém řešení. Myslím, že to je něco, s čím si pilot může taktický hrát a s velkým uměním využít.
Viděli jsme to v neděli u Lewise a Sebastiana. Byl to férový souboj, velmi, velmi těsný duel. Lewis se nakonec dostal dopředu s využitím DRS, ale nebylo to jednoduché a všichni obdivovali umění, s jakým to provedl. Takže to obecně funguje velmi, velmi dobře," dodává Lowe.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.