Podle technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa budou muset být příští rok dvě DRS zóny na všech tratích, má-li si tento systém zachovat svou efektivitu.
Letos bylo využívání systému pro snížení přítlak (DRS) na zadním křídle v trénincích a v kvalifikacích možné kdekoliv, pokud nepršelo. Pro závod však FIA stanovovala jedinou, občas i dvě zóny, kde mohli jezdci tuto pomůcku využívat pro snadnější předjíždění soupeřů.
To se však příští rok změní, podle Mezinárodní automobilové federace jej v trénincích a v kvalifikaci bude možné využívat pouze ve stejných místech, jako v závodech. Dvě DRS zóny budou příští rok dle technického ředitele McLarenu zapotřebí všude, aby týmy měli proč zvažovat využití delších převodů.
"Věříme, že obzvlášť pokud Charlie [Whiting] stanoví dvě DRS zóny na každém okruhu, což hodlá udělat, bude to dostatečným podnětem pro řádné nastavení převodových poměrů - v podstatě tak, jak to děláme dnes, kdy můžeme DRS volně používat," popisuje v dnešním telekonferenčním hovoru s novináři Lowe.
Podle něj je DRS dobrým řešením dlouho přetrvávajícího problému s předjížděním: "Za ta léta se toho vyzkoušelo hodně. DRS má alespoň možnost to umožnit. Na některých okruzích k tomu ale nedochází.
Myslím, že dobrým příkladem toho je Indie. Vlastně to bylo překvapivé, protože tam je dlouhá rovinka, ale nezdálo se, že by umožňovalo předjíždění. Na jiných okruzích pak to je naopak velmi jednoduché."
Jenson Button v Austinu s aktivovaným DRS (foto: McLaren Mercedes)
"Možná bychom se na to měli podívat a vyvážit to na nich. Obecně si ale myslím, že to funguje dobře. Neslyším, že by lidé o tom hovořili jako o pevném či umělém řešení. Myslím, že to je něco, s čím si pilot může taktický hrát a s velkým uměním využít.
Viděli jsme to v neděli u Lewise a Sebastiana. Byl to férový souboj, velmi, velmi těsný duel. Lewis se nakonec dostal dopředu s využitím DRS, ale nebylo to jednoduché a všichni obdivovali umění, s jakým to provedl. Takže to obecně funguje velmi, velmi dobře," dodává Lowe.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.