Organizátoři Velké ceny Koreje letos hospodařili s další velkou ztrátou ve výši 36,4 mil. dolarů (kolem 730 mil. Kč).
Letos se v Koreji jel závod Formule 1 potřetí a opět byl v hluboké ztrátě - byť byla díky vyšší návštěvnosti o něco nižší než ta zaznamenaná v roce 2010 (1 mld. Kč). Na závod se údajně přišlo podívat 103 000 lidí.
Organizátoři mají s Ecclestonem uzavřenou sedmiletou smlouvu, jejíž podmínky chtějí znovu projednat, aby snížily ztráty - ten však byl dosud vůči takovým požadavkům hluchý.
"Těžko říct, jaký dopad bude mít ztráta na příští rok," uvedl zástupce okruhu v Jeongamu, který se nachází 400 km jižně od hlavního města Soulu, pro agenturu Reuters. "Ačkoliv provozní ztráta vyvolává ve třetím roce obavy, jedná se o krátkodobý efekt."
"Z dlouhodobého hlediska přinese podnik F1 zemi více užitku. Nejen že to vydláždí cestu pro automobilový průmysl Jižní Koreje v budoucnosti, ale rovněž to pomůže rozvoji nových průmyslových odvětví," dodává.
Závod v Koreji byl letos opět velmi ztrátový (foto: Scuderia Ferrari)
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.