Sebastian Vettel je na nejlepší cestě k zisku třetího titulu mistra světa v řadě. Jak řekl konzultant týmu Red Bull, Helmut Marko, je to Vettelův soupeř Alonso, kdo musí riskovat vše a vyhrát. Ovšem alternátory mu nedávají spát...
Sebastian Vettel je ve velmi výhodné pozici. Náskok na druhého v pořadí, Fernanda Alonsa z Ferrari, činí třináct bodů, Němci tedy stačí k obhajobě mistrovského titulu a zároveň zisku třetího titulu v řadě čtvrté místo v posledním závodě v Brazílii, nehledě na umístění Španěla.
"Alonso musí vyhrát," říká sebejistě Helmut Marko, bývalý závodník a v dlouhodobý konzultant Red Bullu. "On (Alonso) musí riskovat a vyhrát."
Vettel má na první pohled dobrou výchozí pozici pro zisk titulu, ale nesmíme zapomínat, že proti němu stojí Fernando Alonso, který, ač nemá k dispozici nejlepší auto, už v této sezoně několikrát dokázal, že umí s Ferrari F2012 až téměř zázraky.
Navíc, v Brazílii bývá často k vidění velmi zajímavý, až bláznivý závod, což ještě podporuje předpověď počasí. Pokud by pršelo, mohla by to být velmi zajímavá podívaná. A podle všeho je déšť velmi pravděpodobný.
"Jediným otazníkem je spolehlivost," přiznává Marko. To je jediná věc, které se Marko i Red Bull právem obávají - spolehlivost alternátorů od dodavatele motorů Renault, které už rakouskou stáj letos několikrát zradily. V Brazílii tým použije novější verzi, tak jako většina týmů s motory Renault už v Austinu.
Vettel v Austinu dojel druhý. Teď mu stačí čtvrté místo ke třetímu tituluFoto: Red Bull Racing
"Jsme připraveni nasadit novější verzi alternátoru," řekl brazilskému deníku Globe Esporte zástupce Renaultu, Remi Taffin. "Samozřejmě máme větší důvěru v něco, co už delší dobu provozujeme, ale není se čeho bát. Nový alternátor jsme testovali."
Vše tedy nasvědčuje tomu, že nás čeká velmi zajímavé finále této neobyčejně dramatické sezony.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.