Sebastian Vettel je na nejlepší cestě k zisku třetího titulu mistra světa v řadě. Jak řekl konzultant týmu Red Bull, Helmut Marko, je to Vettelův soupeř Alonso, kdo musí riskovat vše a vyhrát. Ovšem alternátory mu nedávají spát...
Sebastian Vettel je ve velmi výhodné pozici. Náskok na druhého v pořadí, Fernanda Alonsa z Ferrari, činí třináct bodů, Němci tedy stačí k obhajobě mistrovského titulu a zároveň zisku třetího titulu v řadě čtvrté místo v posledním závodě v Brazílii, nehledě na umístění Španěla.
"Alonso musí vyhrát," říká sebejistě Helmut Marko, bývalý závodník a v dlouhodobý konzultant Red Bullu. "On (Alonso) musí riskovat a vyhrát."
Vettel má na první pohled dobrou výchozí pozici pro zisk titulu, ale nesmíme zapomínat, že proti němu stojí Fernando Alonso, který, ač nemá k dispozici nejlepší auto, už v této sezoně několikrát dokázal, že umí s Ferrari F2012 až téměř zázraky.
Navíc, v Brazílii bývá často k vidění velmi zajímavý, až bláznivý závod, což ještě podporuje předpověď počasí. Pokud by pršelo, mohla by to být velmi zajímavá podívaná. A podle všeho je déšť velmi pravděpodobný.
"Jediným otazníkem je spolehlivost," přiznává Marko. To je jediná věc, které se Marko i Red Bull právem obávají - spolehlivost alternátorů od dodavatele motorů Renault, které už rakouskou stáj letos několikrát zradily. V Brazílii tým použije novější verzi, tak jako většina týmů s motory Renault už v Austinu.
Vettel v Austinu dojel druhý. Teď mu stačí čtvrté místo ke třetímu tituluFoto: Red Bull Racing
"Jsme připraveni nasadit novější verzi alternátoru," řekl brazilskému deníku Globe Esporte zástupce Renaultu, Remi Taffin. "Samozřejmě máme větší důvěru v něco, co už delší dobu provozujeme, ale není se čeho bát. Nový alternátor jsme testovali."
Vše tedy nasvědčuje tomu, že nás čeká velmi zajímavé finále této neobyčejně dramatické sezony.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.