Šéf McLarenu Martin Whitmarsh uznává, že Lewis Hamilton by letos bojoval o titul mistra světa Formule 1, pokud by se vyvarovali chyb a maximálně využívali potenciál svého letošního vozu MP4-27.
Série chyb týmu v boxech z počátku sezóny či potíže se spolehlivostí znemožnili Hamiltonovi pohybovat se na čele šampionátu - byť letos tým měl od počátku velmi rychlé auto. Jeho potenciál doložil poslední závod, v němž britský pilot zdolal lídra šampionát Sebastiana Vettela.
"Musíme být lepší, musíme být silnější a musíme dělat méně chyb," uznává šéf McLarenu. "Letos jsme měli velký potenciál, nedostali jsme to, co bychom z potenciálu týmu dostat měli. Poučíme se z toho a příští rok začneme lépe. Momentálně se však soustředíme na Brazílii, kde se za několik dní pokusíme vyhrát."
Na otázku, zda Hamilton po výkonech v Abú Zabí a ve Spojených státech mohl skutečně bojovat o titul, Whitmarsh odpověděl: "Měl, ale moc se tím nezaobírám. Podávali jsme slabší výkony. Neodváděli jsme v několika směrech dost dobrou práci, měli jsme však rychlé auto, a to je úspěch.
Dosáhli jsme některých dobrých věcí, ale ne vrcholným způsobem tak, jak by se mi to zamlouvalo. Musíme se zlepšit ve všem, co děláme. To bude přes zimu našim cílem, chceme příští rok prožít impozantní sezónu," uvádí Whitmarsh podle Autosportu.
Lewis Hamilton se v USA dočkal letošního čtvrtého vítězství, z boje o titul je však i přesrychlé auto dávno vyřazen (foto: McLaren Mercedes)
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.