Kimi Räikkönen se těší do Brazílie. Tamějšímu okruhu totiž vděčí za nejkrásnější chvíle svého života. Hodlá zde potvrdit svou třetí příčku v tabulce jezdců a ukončit tak sezonu v pozitivním naladění.
Kimiho Räikkönena čeká návrat na Interlagos, okruh, jenž mu přinesl nejhezčí zážitky jeho závodní kariéry.
"Nejlepší den v mé kariéře byl ten, když jsem na Interlagosu vyhrál titul, o tom není pochyb. Mám na to místo skvělé vzpomínky. Celkově se mi tam vždy dařilo. Na tom okruhu jsem zažil ty nejkrásnější chvíle mého života a to mi nikdo nevezme a proto se tam tak strašně rád vracím," uvedl v předzávodovém prohlášení.
Räikkönen je jediným pilotem, který v letošní sezoně dokončil každé kolo ve všech závodech. I díky tomu je v tabulce šampionátu na třetím místě.
"Mám rád závodění, takže je dobré být na trati co nejvíc, nikdo nemá rád předčasný konec závodu. Tento fakt ukazuje, že tým umí postavit spolehlivé auto a já vím, jak jej řídit. Poslední závod v sezoně znamená poslední šanci si ten pocit ještě užít. To mají závodníci rádi: nasadit si helmu a závodit," nechal se slyšet Räikkönen.
Räikkönen po svém návratu předvádí kvalitní a vyrovnané výkony (foto: circuitoftheamericas.com)
Na čtvrtého Lewise Hamiltona má finský pilot náskok 16 bodů, což pro McLaren bude těžké, ne však nemožné překonat. Lotus jim ale nehodlá tuto příčku jen tak přenechat. "Uděláme všechno proto, aby Kimi musel letět do Istanbulu. Cílem je mít jeden vůz na pódiu," nechal se slyšet šéf Lotusu Eric Boullier.
Před časem Räikkönen vtipkoval, že pokud nedokáže vyhrát, raději skončí čtvrtý, aby nemusel na závěrečný slavnostní ceremoniál v Turecku. Nyní však s vážnou tváří oznámil, že udělá maximum proto, aby si třetí pozici udržel.
Dodal, že chce s týmem v Brazílii oslavit dobrý výsledek a ukončit tak sezonu v pozitivním naladění před zimní pauzou a následující sezonou.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.