Red Bull s Renaultem budou pracovat naplno, aby se o víkendu v Brazílii v boji o titul nevyskytly problémy se spolehlivostí.
Sebastian Vettel má před posledním závodem sezóny 13 bodů náskok před Fernandem Alonsem. Red Bull si sice minulou neděli v Austinu zajistil titul v šampionátu konstruktérů, druhé místo jejich lídra v závodě a třetí místo Španěla však oslavy titulu mezi jezdci odsunuly.
Radost kalil i fakt, že Mark Webber musel z Velké ceny Austinu odstoupit kvůli dalšímu problému s alternátorem. "Spolehlivost nám dělá starost. Žel se jednalo v tomto roce o třetí selhání alternátoru, který je časovanou bombou," přiznává konstruktér Red Bullu Adrian Newey pro televizní stanici Sky.
"Nikdy nevíte, kdy vybouchne. Renaultu se na to nepodařilo nalézt řádné řešení, takže nám to v našich myslích stále dělá starosti, stejně jako zbytek spolehlivosti. Vozy jsou velmi komplikované a nemáte nic jisté, když je udržujete v chodu," pokračuje Newey.
Webber v Austinu kvůli další závadě alternátoru odstoupil ze třetího místa. "Několik kol jsme měli nízké napětí baterie a pak jsem přišel o synchronizaci převodovky a KERS, něco se dělo v oblasti baterie," uvedl Australan.
Stejný problém postihl Vettela, když vedl ve Valencii, či v Monze šest kol před koncem. Ostatní týmy s jeho spolehlivostí měly také problémy, proto Renault vyrobil pro závod v USA novou specifikaci alternátorů.
Red Bullu má v rychlosti navrch, velké starosti mu však dělá spolehlivost,silná stránka Alonsova Ferrari (foto: Red Bull Racing)
Red Bull se však rozhodl zůstat u starší verze, protože po Velké ceně Itálie s ní již nezaznamenal problémy. V Brazílii však podle Renaultu již i rakouský tým nasadí novou specifikaci, na níž v Austinu už přešli všichni jeho zákazníci (více zde).
Alonso bojující o titul i uvědomuje, že má nejspolehlivější vůz v poli, a neztrácí naději: "Dnes jsme znovu viděli, jak Webber odstoupil. Někdy to je alternátor, jindy KERS, jindy zase brzdy. Stále se to stává jeho vozu, v Brazílii se to tedy možná otočí."
Vydrží Vettelovi vůz a získá v Brazílii titul? Nebo se ho po chaotickém vývoji závodu, možná ovlivněného deštěm, podaří ukořistit Alonsovi? Na definitivní odpověď si musíme počkat do neděle, kdy se pojede poslední velká cena letošní sezóny.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.