Red Bull s Renaultem budou pracovat naplno, aby se o víkendu v Brazílii v boji o titul nevyskytly problémy se spolehlivostí.
Sebastian Vettel má před posledním závodem sezóny 13 bodů náskok před Fernandem Alonsem. Red Bull si sice minulou neděli v Austinu zajistil titul v šampionátu konstruktérů, druhé místo jejich lídra v závodě a třetí místo Španěla však oslavy titulu mezi jezdci odsunuly.
Radost kalil i fakt, že Mark Webber musel z Velké ceny Austinu odstoupit kvůli dalšímu problému s alternátorem. "Spolehlivost nám dělá starost. Žel se jednalo v tomto roce o třetí selhání alternátoru, který je časovanou bombou," přiznává konstruktér Red Bullu Adrian Newey pro televizní stanici Sky.
"Nikdy nevíte, kdy vybouchne. Renaultu se na to nepodařilo nalézt řádné řešení, takže nám to v našich myslích stále dělá starosti, stejně jako zbytek spolehlivosti. Vozy jsou velmi komplikované a nemáte nic jisté, když je udržujete v chodu," pokračuje Newey.
Webber v Austinu kvůli další závadě alternátoru odstoupil ze třetího místa. "Několik kol jsme měli nízké napětí baterie a pak jsem přišel o synchronizaci převodovky a KERS, něco se dělo v oblasti baterie," uvedl Australan.
Stejný problém postihl Vettela, když vedl ve Valencii, či v Monze šest kol před koncem. Ostatní týmy s jeho spolehlivostí měly také problémy, proto Renault vyrobil pro závod v USA novou specifikaci alternátorů.
Red Bullu má v rychlosti navrch, velké starosti mu však dělá spolehlivost,silná stránka Alonsova Ferrari (foto: Red Bull Racing)
Red Bull se však rozhodl zůstat u starší verze, protože po Velké ceně Itálie s ní již nezaznamenal problémy. V Brazílii však podle Renaultu již i rakouský tým nasadí novou specifikaci, na níž v Austinu už přešli všichni jeho zákazníci (více zde).
Alonso bojující o titul i uvědomuje, že má nejspolehlivější vůz v poli, a neztrácí naději: "Dnes jsme znovu viděli, jak Webber odstoupil. Někdy to je alternátor, jindy KERS, jindy zase brzdy. Stále se to stává jeho vozu, v Brazílii se to tedy možná otočí."
Vydrží Vettelovi vůz a získá v Brazílii titul? Nebo se ho po chaotickém vývoji závodu, možná ovlivněného deštěm, podaří ukořistit Alonsovi? Na definitivní odpověď si musíme počkat do neděle, kdy se pojede poslední velká cena letošní sezóny.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.