Red Bull s Renaultem budou pracovat naplno, aby se o víkendu v Brazílii v boji o titul nevyskytly problémy se spolehlivostí.
Sebastian Vettel má před posledním závodem sezóny 13 bodů náskok před Fernandem Alonsem. Red Bull si sice minulou neděli v Austinu zajistil titul v šampionátu konstruktérů, druhé místo jejich lídra v závodě a třetí místo Španěla však oslavy titulu mezi jezdci odsunuly.
Radost kalil i fakt, že Mark Webber musel z Velké ceny Austinu odstoupit kvůli dalšímu problému s alternátorem. "Spolehlivost nám dělá starost. Žel se jednalo v tomto roce o třetí selhání alternátoru, který je časovanou bombou," přiznává konstruktér Red Bullu Adrian Newey pro televizní stanici Sky.
"Nikdy nevíte, kdy vybouchne. Renaultu se na to nepodařilo nalézt řádné řešení, takže nám to v našich myslích stále dělá starosti, stejně jako zbytek spolehlivosti. Vozy jsou velmi komplikované a nemáte nic jisté, když je udržujete v chodu," pokračuje Newey.
Webber v Austinu kvůli další závadě alternátoru odstoupil ze třetího místa. "Několik kol jsme měli nízké napětí baterie a pak jsem přišel o synchronizaci převodovky a KERS, něco se dělo v oblasti baterie," uvedl Australan.
Stejný problém postihl Vettela, když vedl ve Valencii, či v Monze šest kol před koncem. Ostatní týmy s jeho spolehlivostí měly také problémy, proto Renault vyrobil pro závod v USA novou specifikaci alternátorů.
Red Bullu má v rychlosti navrch, velké starosti mu však dělá spolehlivost,silná stránka Alonsova Ferrari (foto: Red Bull Racing)
Red Bull se však rozhodl zůstat u starší verze, protože po Velké ceně Itálie s ní již nezaznamenal problémy. V Brazílii však podle Renaultu již i rakouský tým nasadí novou specifikaci, na níž v Austinu už přešli všichni jeho zákazníci (více zde).
Alonso bojující o titul i uvědomuje, že má nejspolehlivější vůz v poli, a neztrácí naději: "Dnes jsme znovu viděli, jak Webber odstoupil. Někdy to je alternátor, jindy KERS, jindy zase brzdy. Stále se to stává jeho vozu, v Brazílii se to tedy možná otočí."
Vydrží Vettelovi vůz a získá v Brazílii titul? Nebo se ho po chaotickém vývoji závodu, možná ovlivněného deštěm, podaří ukořistit Alonsovi? Na definitivní odpověď si musíme počkat do neděle, kdy se pojede poslední velká cena letošní sezóny.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.