Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo vůči Felipemu Massovi. Záměrně narušilo pečeť jeho převodovky a obětovalo v jeho případě 5 míst, aby se Fernando Alonso dostal o jednu pozici vpřed, na pogumovanou stranu roštu.
Brazilec díky tomu také startoval z lepší strany, jež dle McLarenu poskytovala až o 20 % vyšší přilnavost při rozjezdu, ovšem až z 11. místo 6. pozice, kterou si vybojoval v kvalifikaci o den dříve.
Tento tah Scuderii vyšel: Alonso se v úvodu posunul na čtvrté místo a závod dojel po odstoupení Marka Webbera kvůli další poruše alternátoru na třetím místě, jeho týmový kolega byl v cíli čtvrtý.
Italský tým za to sklidil chválu i kritiku: někteří oslavovali jejich vynalézavost a logiku, jiní kritizovali cynismus, porušování ducha pravidel a neférového zacházení s týmovým kolegou Alonsa i jezdci konkurenčních týmů, které dostali na horší stranu roštu.
Massa to nesl těžce: "Není možné, aby se někdo radoval ze ztráty pěti míst jen pro to, aby pomohl svému kolegovi či týmu, ale víme, jak je to důležité. Možná to není jednoduché nalézt někoho jiného, kdo by to udělal. Určitě jsem mohl být v tomto závodě před Fernandem."
Whitmarshovi se krok Ferrari před závodem také nelíbil. Řekl sice, že "nekritizuje" Ferrari, ale podle něj by takto závodní týmy jednat neměly: "Bylo to osobně velmi náročná záležitost. Šéfové týmu se musí rozhodnout, jak povedou své závodní týmy a je zcela zřejmé, že Ferrari je velmi soustředěné na Fernanda.
Abych byl férový, tak to pro Fernanda funguje. Nezapomínejme, že když byl Fernando u nás, nedělali jsme takové věci, což vedlo k tomu, že nás opustil," popisuje šéf McLarenu.
Piloti Ferrari po dojezdu do cíle (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíte závodit tak, jak je to podle vás dobré. Myslím, že nejhorší je to, že dostanete několik lidí na pomalejší stranu roštu. Žel nás to nepostihlo. Byli jsme na pomalejší straně a také jsme tam zůstali.
Ale myslím si, že kdybychom se kvalifikovali na rychlé straně roštu a pak bychom byli odsunuti na pomalou, že by nás to hodně naštvalo. K tomu však nedošlo, takže si dnes zkrátka užiju vítězství. Byl to skvělý závod a Lewis ho odjel parádně," dodal Whitmarsh pro The Telegraph.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.