Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nesouhlasí s tím, jak se Ferrari zachovalo vůči Felipemu Massovi. Záměrně narušilo pečeť jeho převodovky a obětovalo v jeho případě 5 míst, aby se Fernando Alonso dostal o jednu pozici vpřed, na pogumovanou stranu roštu.
Brazilec díky tomu také startoval z lepší strany, jež dle McLarenu poskytovala až o 20 % vyšší přilnavost při rozjezdu, ovšem až z 11. místo 6. pozice, kterou si vybojoval v kvalifikaci o den dříve.
Tento tah Scuderii vyšel: Alonso se v úvodu posunul na čtvrté místo a závod dojel po odstoupení Marka Webbera kvůli další poruše alternátoru na třetím místě, jeho týmový kolega byl v cíli čtvrtý.
Italský tým za to sklidil chválu i kritiku: někteří oslavovali jejich vynalézavost a logiku, jiní kritizovali cynismus, porušování ducha pravidel a neférového zacházení s týmovým kolegou Alonsa i jezdci konkurenčních týmů, které dostali na horší stranu roštu.
Massa to nesl těžce: "Není možné, aby se někdo radoval ze ztráty pěti míst jen pro to, aby pomohl svému kolegovi či týmu, ale víme, jak je to důležité. Možná to není jednoduché nalézt někoho jiného, kdo by to udělal. Určitě jsem mohl být v tomto závodě před Fernandem."
Whitmarshovi se krok Ferrari před závodem také nelíbil. Řekl sice, že "nekritizuje" Ferrari, ale podle něj by takto závodní týmy jednat neměly: "Bylo to osobně velmi náročná záležitost. Šéfové týmu se musí rozhodnout, jak povedou své závodní týmy a je zcela zřejmé, že Ferrari je velmi soustředěné na Fernanda.
Abych byl férový, tak to pro Fernanda funguje. Nezapomínejme, že když byl Fernando u nás, nedělali jsme takové věci, což vedlo k tomu, že nás opustil," popisuje šéf McLarenu.
Piloti Ferrari po dojezdu do cíle (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíte závodit tak, jak je to podle vás dobré. Myslím, že nejhorší je to, že dostanete několik lidí na pomalejší stranu roštu. Žel nás to nepostihlo. Byli jsme na pomalejší straně a také jsme tam zůstali.
Ale myslím si, že kdybychom se kvalifikovali na rychlé straně roštu a pak bychom byli odsunuti na pomalou, že by nás to hodně naštvalo. K tomu však nedošlo, takže si dnes zkrátka užiju vítězství. Byl to skvělý závod a Lewis ho odjel parádně," dodal Whitmarsh pro The Telegraph.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.