VIDEO ZE SHAKEDOWNU; Robert Kubica připustil, že momentálně nemůže testovat jednomístné závodní vozy. Jeho pravá ruka totiž stále ještě není plně vyzdravena po nehodě z počátku roku 2011. Polák si není jistý, jestli se bude vůbec moci někdy vrátit do F1.
"Nemám žádný plán do budoucna, momentálně se ještě stále uzdravuji. Rád bych závodil v šampionátu s vysokou úrovní, ať už v rally nebo na okruzích. Zkoušel jsem nějaké hodně výkonné vozy na závodní trati. Doufám, že má ruka a celková kondice se zlepší a pak uvidíme, co přinese budoucnost," řekl Robert Kubica.
Kubica, kterému bude příští měsíc 28, také řekl, že má s rukou stále problémy při otáčení ve stísněných jednosedadlových kokpitech. "Jsou tam malá omezení. Řídil jsem nějaké hodně výkonné závodní vozy a neměl jsem s tím problém, ale moje pravá ruka mě limituje v možnosti zkusit řídit jednomístné monoposty."
"Bohužel momentálně nemůžu nic dělat, takže teď můžu řidit jen vozy se střechou. Momentálně jsem tak musel přerušit F1, takže moje kontakty jsou velmi limitovány. Soustředím se na návrat a na to, abych sebe a své tělo dostal do té nejlepší kondice."
Robert během testů v Abú Zabí 2010 (foto: Lotus F1 Team)
O momentálních plánech Roberta si můžete přečíst zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.