Felipe Massa prozradil, že před prodloužením své smlouvy s Ferrari letos jednal i s dalšími týmy. Na začátku sezóny 2012 prožíval temné období.
Massovi se nedařilo a tým z Maranella se začal poohlížet po novém týmovém kolegovi pro Fernanda Alonsa. "Zdálo se, jako by se nade mnou vznášel temný mrak. Nic nevycházelo," cituje Brazilce italský Tuttosport. V tom období se nad jeho další kariérou v F1 začaly objevovat otazníky.
"Měl jsem práci, o jaké sní miliony lidí, ale nebyl jsem šťastný, protože v mnoha závodech jsem věděl, že na vině jsem hlavně já," pokračuje Massa. Na otázku, jaké měl plány, pokud by s ním Ferrari neprodloužilo smlouvu, odpověděl, že vedl jednání s dalšími týmy, aniž by je jmenoval. "Ale opravdu jsem chtěl pokračovat s Ferrari," tvrdí.
Současný boj o titul mezi Alonsem a Sebastianem Vettelem Massa komentuje slovy: "Myslím, že Fernando dosud odvedl neuvěřitelnou práci. Sebastian také, obzvlášť ve druhé části šampionátu. Podle mě tedy nehovoříme o tom, kdo má mnoho vítězství a kdo ne. Myslím, že hovoříme o dvou jezdcích, z nichž jeden vyhraje - a o tom řekneme, že si to zaslouží."
Felipe Massa se raduje ze druhého místa v Suzuce (foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.